קפיצת מדרגה: ישראכרט משיקה תשלום ללא מגע, מקס וכאל ישיקו בקרוב

תחום התשלומים בכרטיסי אשראי בישראל נחשב למפגר ביחס לעולם • בשלב ראשון השירות החדש יתאפשר לבעלי מכשירי סלולר עם מערכת הפעלה אנדורואיד ובכרטיסי מאסטרקארד • בהמשך יורחב השירות גם למכשירי אייפון

רון וקסלר / צילום: איל יצהר
רון וקסלר / צילום: איל יצהר

ישראכרט הודיעה היום על השקת שירות תשלום טכנולוגי חדש שמאפשר תשלום ללא מגע באמצעות הסלולרי וללא שימוש פיזי בכרטיס, כשמיד אחריה הודיעו גם שתי מתחרותיה, כאל ומקס, כי ישיקו שירות דומה ובכך יקפיצו את שוק התשלומים המקומי שלב חשוב קדימה.

על פי הודעת ישראכרט, שבניהולו של ד"ר רון וקסלר, שירות ה-ANYPAY יושק ב"השקה רכה" ויהיה זמין לחלק מלקוחות החברה שהינם בעלי מכשירי סלולר עם מערכת הפעלה אנדרואיד ושמחזיקים בכרטיס מאסטרקארד. לקוחות אלה יוכלו לשלם באמצעות הסלולרי, וללא מגע, רק בנקודות מכירה שתומכות "באופן מלא" בתקן ה- EMV, שאת הטמעתו בישראל מקדם בנק ישראל מזה זמן. בישראכרט ציינו כי מדובר בכ-15 אלף עסקים בישראל, כשהתשלום יתאפשר בדרך זו לאחר רישום באפליקציית החברה.

לפי שעה השירות החדש של ישראכרט יינתן ללקוחות עם כרטיסים חוץ בנקאיים ולבעלי כרטיסים בנקאיים של מרבית הבנקים כשישראכרט טרם סגרה את התנאים בנושא עם כל הבנקים. כך, נראה כי לקוחות שני הבנקים הגדולים, שבעלי כרטיסי אשראי בנקאיים, עדיין לא יכולים להצטרף לשירות גם אם יש להם מכשירי אנדרואיד, עד שהתנאים בגינם יסוכמו עם הבנקים.

בישראכרט הבהירו היום כי "תהליך ההשקה יימשך מספר חודשים", וש"במסגרתו החברה תפעל לאפשר גם ללקוחותיה המחזיקים כרטיסים אחרים, לרבות של מותג אמריקן אקספרס, ובעלי מכשירים נוספים, לרבות אייפון, ליהנות משיטת תשלום זו".

בעקבות הודעת ישראכרט נמסר ממקס, שבניהול רון פאינרו, כי הם גם ישיקו שירות שכזה, "בשבועות הקרובים", כשגם בכאל, שבניהול לוי הלוי, ציינו כי החברה "תשיק בשבועות הקרובים שירות תשלומים מתקדם שיאפשר בין היתר תשלום באמצעות הנייד ללא מגע", וזאת "למחזיקי כרטיס ויזה ומאסטרקארד". גם בכאל מציינים כי בשלב הראשון השירות יינתן למחזיקי מכשירי אנדרואיד כשרק בהמשך, עם כניסתה של אפל פיי לישראל, הוא ייתאפשר גם למחזיקי מכשיר אייפון.

ישראל מפגרת ביחס לעולם בטכנולוגיית התשלומים באמצעות כרטיסי האשראי. הנגיד הנוכחי, פרופ' אמיר ירון, שם דגש על קידום הזווית הטכנולוגית בהיבטים אלה, ובעיקר בעניין השימוש בתקן ה-EMV, שמאפשר את קפיצת המדרגה הטכנולוגית בשימוש בכרטיסי האשראי.

רון וקסלר ציין בהקשר זה כי "בימים בהם אזרחי ישראל נדרשים לריחוק חברתי, עולה הצורך בביצוע תשלומים ללא מגע.", תוך שהוסיף כי "בשנים האחרונות זה הכיוון אליו צועדת התעשייה כולה". ישראכרט הינה חברת כרטיסי האשראי הגדולה בשוק ומוקדם יותר השנה היא נפרדה סופית מבנק הפועלים. החברה הונפקה בבורסה אשתקד כשכיום היא שווה כ-1.6 מיליארד שקל לאחר שאיבדה מתחילת השנה למעלה מ-35% מערכה.

אגב זאת הודיעה היום ישראכרט כי חתמה על הסכם עדכני להנפקה ותפעול של כרטיסי חיוב בנקאיים ל-7 שנים, כשהיא ציינה בהקשר זה כי בעקבות ההתקשרות החדשה "צפויה להיות השפעה חיובית על הכנסות החברה בשנים הבאות". ככל הידוע מדובר על הבנק הבינלאומי.