הסכם מסחור באירופה לחברת אוביד של ג'רמי לוין

חברת התרופות האמריקאית חתמה על הסכם עם חברת אנגליני האיטלקית • מדובר בתרופה לטיפול בתסמונת אנגלמן, שנמצאת כיום בשלב 3 של הניסויים הקליניים

ג'רמי לוין / צילום: תמר מצפי
ג'רמי לוין / צילום: תמר מצפי

חברת אוביד פארמה האמריקאית הודיעה על חתימת הסכם מסחור עם חברת Angelini Parma (אנגליני) האיטלקית. ההסכם הוא למסחור התרופה הראשונה של אוביד, OV101 לטיפול בתסמונת אנגלמן, באיחוד האירופי וכן בשוויץ, בבריטניה, בטורקיה וברוסיה. את אוביד פארמה מנהל ד"ר ג'רמי לוין, לשעבר מנכ"ל טבע והיום גם יו"ר ארגון BIO, המאגד את חברות הביוטק האמריקאיות.

אוביד תקבל מקדמה של 20 מיליון דולר ותשלום של עד 212.5 מיליון דולר עם השגת אבני דרך מסויימות, וכן תמלוגים מן הכנסות בשיעור דו ספרתי, אם וכאשר המוצר יגיע לשוק. OV101 הוא היום מוצר בפיתוח, בשלב 3 של הניסויים הקליניים, ועדיין אין לו אישור שיווק.

אנגליני היא חברת פארמה בבעלות משפחתית אשר ממוקדת בעיקר בתחומים כמו בריאות הנפש, מחלות נדירות ומוצרי צריכה בריאותיים. לאחרונה הקימה אנגליני חברה בת לתחום המחלות הנדירות.

תסמונת אנגלמן היא תסמונת נוירולוגית גנטית נדירה המובילה לתסמינים דמויי אוטיזם בנוסף לתסמינים מוטוריים קשים. המחלה פוגעת על פי ההערכות בכ-1 מכל 12 אלף ילדים שנולדים בעולם. תוצאות הניסוי, שנערך גם בישראל בשותפות עם ד"ר גלי היימר מבית החולים תל השומר, אמורות להתפרסם ברבעון הרביעי של השנה. ניסוי זה, אם יצליח, עשוי להיות האחרון לפני שיווק.

לוין אמר היום כי: "אנגליני היא שותפה מושלמת באירופה משום שיש לה היכרות עמוקה עם האזור ותשתית קיימת, שכבר הביאה מספר מוצרים לשוק".

פיירלואיג'י אנטונלי, מנכ"ל חברת אנג'ליני, אמר כי "את היום הזה אנחנו נזכור. באמצעות שותפות עם חברת אוביד, אנחנו מניחים את היסודות לחברת פיתוח פתרונות רפואיים למחלות נדירות. אין היום תרופה למחלת אנגלמן. אנחנו גאים במחוייבות שלנו מנקודת מבט מדעית וחברתית".

בנוסף למוצר המיועד לטיפול בתסמונת אנגלמן, מפתחת אוביד את אותה המולקולה גם לטיפול במחלת האיקס השביר. המחלות הן ממקור גנטי שונה, אך כנראה עוברות דרך אותם מנגנונים.