4 דברים שישפיעו על המסחר בשוקי המניות בעולם

וול סטריט סגרה אמש מסחר חריג בירידות חדות כאשר ברקע סגר חלקי בקליפורניה • כלכלת סינגפור מתכווצת, הנפט מתחת ל-40 דולר לחבית לקראת פסגת אופ"ק ומה עוד צפוי השבוע בשווקים?

בית השקעות בסין. להשקעה בקרנות סל יש יתרון במונחים של פיזור סיכונים / צילום: An xin, G4S, רויטרס
בית השקעות בסין. להשקעה בקרנות סל יש יתרון במונחים של פיזור סיכונים / צילום: An xin, G4S, רויטרס

1. מסחר חריג אמש בוול סטריט הסתיים בירידות חדות, מה שצפוי להשפיע על המסחר בשוק המקומי. את הפחד מלהפסיד את העליות שאפיין את תחילת המסחר אמש בניו יורק החליף פחד גבהים ברקע להתבטאות נציג הפד והליכה אחורה בכל הנוגע להתמודדות עם הקורונה. מעליות של 2% וול סטריט עברה אתמול לירידת של 2% כאשר מדד הנאסד"ק נסוג מהשיא.

הטריגר שהביא לירידות מיוחס לדבריו של נשיא הפד של דאלאס רוברט קפלן שאמר כי התמיכה של הפד נחוצה ויעילה אך היא לא תימשך עד אינסוף. בשורה תחתונה המסר של הפד אתמול הוא כי הבנק צופה שהתמיכה בשוק תצטמצם ככל שהכלכלה תציג שיפור.

2. גובר החשש מהתפשטות הקורונה בארה"ב. מושל קליפורניה, גווין ניוסם, הורה לסגור את כל העסקים שפועלים בתוך חללים סגרים בשל הזינוק בנדבקים בקורונה במדינה. האיסור כולל, בין השאר, מסעדות, בארים, בתי קולנוע ומוזיאונים. עסקים שיוכלו להעביר את הפעילות שלהם לאוויר הפתוח יוכלו להמשיך לפעול. הצו של המושל נכנס לתוקף באופן מיידי. ניוסם ציין כי אתמול מספר הנדבקים החדשים עלה ב-8,358. בנוסף, שיעור הבדיקות החיוביות מסך כל הבדיקות במדינה זינק ל-7.4%. 

3. נתוני מאקרו והחשש מהתפשטות הקורונה מכבידים על השווקים במזרח. סין פרסמה נתוני סחר, לפיהם הייצוא בחודש יוני עלה ב-4.3% לעומת יוני אשתקד, בעוד שהייבוא עלה ב-6.2% לעומת יוני אשתקד. נתן נוסף נוגע לכלכלת סינגפור שרשמה התכווצות של 12.6% ברבעון השני של השנה לעומת זה המקביל אשתקד.

4. מחיר חבית נפט צונח הבוקר ב-2.4% מתחת ל-40 דולר לחבית.  הברית של מפיקות הנפט, בראשות סעודיה, דוחפת את אופ"ק ובעלות בריתו להגדיל את תפוקת הנפט מאוגוסט, לפי מקורות בקרטל, וזאת על רקע הסימנים שהביקוש חוזר לרמות רגילות אחרי הסרת הסגרים של הקורונה. מדינות מפתח באופ"ק ובעלת הברית רוסיה אמורות להיוועד בחודש הבא כדי לדון בקצב התפוקה הנוכחי. באפריל הסכימו יצואניות הנפט על קיצוץ התפוקה הכוללת של 23 מדינות ברית המפיקות ב־9.7 מיליון חביות ביום, לאחר קריסת הביקוש העולמי לנפט בשל הקורונה.