דיווחים: הסכם-מימון בשווי 1.2 מיליארד ליש"ט יציל את וירג'ין מפשיטת רגל

שורה של גופי השקעות יתמכו בחברה, והדבר ימנע פיטורים של אלפי בני אדם בבריטניה, כך על פי רשת "SKY" הבריטית • בעלי החברה סר ריצ'רד ברנסון יזרים כ-200 מיליון ליש"ט

חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק, הנמצאת בבעלות חלקית של המיליארדר ריצ'רד ברנסון, נמצאת על סף חתימה על הסכם מימון מקיף, בשווי 1.2 מיליארד ליש"ט (1.5 מיליארד אירו), שיאפשר לה להמשיך ולפעול למרות משבר הקורונה עולמי והשלכותיו על התיירות; כך דיווחו היום כלי התקשורת בממלכה.

בניגוד לחבילות החילוץ הממשלתיות של לופטהנזה ואייר פראנס, מדובר בעסקת מימון פרטית, הכוללת קרנות השקעה וגופים פיננסיים שילוו לחברה יותר ממיליארד ליש"ט, ובתמורה יקבלו אחוזים ממנה. החברה עומדת בפני פשיטת רגל בשל הצניחה במספר הטיסות כתוצאה מסגרים, סגירת גבולות וחשש מתנועה בינלאומית של נוסעים.

רשת החדשות הבריטית "SKY" דיווחה כי החברה תיהנה מהכללים המקלים שאימצה ממשלת בריטניה בנוגע למימון ולשינוי עסקי במהלך מגפת הקורונה. בין הצעדים המיידיים שיבוצעו תהיה הזרמת כ-200 מיליון ליש"ט שתתצבע על ידי מייסד החברה ברנסון, באמצעות וירג'ין גרופ, ועוד 170 מיליון ליש"ט שיוזרמו על ידי קרן הגידור דודיסון-קמפנר. תשלום חובות של החברה בשווי מאות מיליוני ליש"ט יידחה באופן זמני. רשת החדשות הבריטית דיווחה כי העסקה תאפשר את הצלתן של אלפי משרות בבריטניה.