אפקט הקורונה: רשת New York & Co מתכוננת לסגירת כל חנויותיה במסגרת פשיטת רגל

החברה האם של המותג הוותיק, RTW Retailwinds, הגישה בקשת להגנה מפשיטת רגל • עקב המצב הרשת כבר השיקה מבצעי מכירות לחסיול המלאי ב־387 החנויות שלה ברחבי ארה"ב • החברה גם שוקלת מכירה של עסקי המסחר האלקטרוני והקניין הרוחני שלה

רשת NEW YORK & Company הותיקה פושטת את הרגל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
רשת NEW YORK & Company הותיקה פושטת את הרגל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

החברה האם של מותג הלבשת הנשים בן מאה השנים New York & Co הגישה בקשה להגנת פשיטת רגל, והיא מתכננת לסגור את כל חנויותיה. זאת אחרי שנפגעה מהסגרים הכפויים ומבעיות של שרשרת אספקה במגיפת הקורונה. "האפקט המשולב של סביבה קמעונאית מאתגרת וההשלכות של המגפה גרמו לעסקים שלנו קשיים כספיים משמעותיים, ואנחנו צופים שכך יהיה גם בעתיד", אמר שימוס טואול, מנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של החברה האם, RTW.

החברה, RTW Retailwinds, שמחזיקה גם במותגי האופנה Fashion to Figure
ו-Happy x Nature, הגישה בקשה לחסות סעיף 11 לחוק פשיטות הרגל בבית משפט בניוארק, ניו ג'רזי, עם נכסים בשווי כ־405 מיליון דולר מול חובות של כ־450 מיליון דולר.

New York & Co היא האחרונה בשרשרת של רשתות אופנה שמגפת הקורונה דחפה לפשיטת רגל בחודשים האחרונים. קדמו לה קבוצת ברוקס ברדרז, J.C. Penney, ניימן מרקוס, J.Crew, סטייג' סטורס ולאקי ברנד דנגאריז.

RTW מסרה שהיא השיקה מבצעי מכירות וחיסולי מלאי בכל 387 החנויות שלה ב־32 ממדינות ארה"ב. כעת היא שוקלת מכירה של עסקי המסחר האלקטרוני והקניין הרוחני שלה.

החברה שכרה שירותים של חברות חיסול הנכסים לניהול מבצעי מכירות החיסול של החנויות, שצפויות להסתיים ב־31 באוגוסט, לפי מסמכי בית המשפט. היא דיווחה ש־92% מחנויותיה הפיזיות נפתחו מחדש אחרי סגירתן בשל המגפה. "אנחנו מאמינים שארגון מחדש של ההתחייבויות שלנו ומכירה אפשרית של העסק או חלקים ממנו היא הדרך הטובה ביותר לשחרר ערך", אמר טואול.

הרשת הוקמה ב־1918 כ"חנויות לרנר" ואחר כך שינתה את שמה ל"ניו יורק קומפני", לפני ששינתה שוב את השם ל־RTW בנובמבר 2018. RTW העסקיה בפברואר השנה כ־5,000 עובדים ועובדות, מתוכם 3,600 במשרות חלקיות.

רשת הבת ניו יורק קומפני מוכרת ביגוד עבודה לנשים ואביזרים. רבות מחנויותיה הן בקניונים. המותג גייס את השחקניות גבריאל יוניון, אווה מנדז וקייט הדסון כדי להשיק את מוצריו, שמיועדים לנשים בגילאי 25-49.

המכס על מוצרים מסין גם פגע

בעלות המניות הגדולות ביותר של RTW הן קרן האקוויטי הפרטי ארבינג פלייס קפיטל, שמחזיקה כ-49%, וחברת הייעוץ בהשקעות פרדיגם קפיטל, עם יותר מ-7%, לפי מסמכי בית המשפט.

פשיטת הרגל של RTW באה אחרי שהרשת הזהירה בחודש שעבר שהיא לא בטוחה שתוכל להמשיך וייתכן שתצטרך לעתור לפשיטת רגל.

"סגירת החנויות בגלל מגפת הקורונה, וההשלכות של המגפה על שרשראות האספקה והתנועה בקניונים, כפו על הרשתות שבחובות להיכנס לחיסול מסודר", אמר רוברט שפירו, מנהל בחברת הייעוץ ברקלי ריסרץ' גרופ, שישמש כמנהל כינוס הנכסים הראשי של RTW.

החברה מאשימה במצב גם את התחרות הגוברת עם הקמעונאים הגדולים האחרים, את השינוי בהעדפות הצרכנים לקניות מקוונות ואת המכסים שהטיל משמל טראמפ על מוצרים שמיוצרים בסין.

RTW סגרה זמנית את חנויותיה במרץ. היא מסרה בדיווח לרגולציה בחודש שעבר שהיא פיטרה כמה עובדים במטה שלה במנהטן, והוציאה לחופשה את כל עובדי חנויותיה.