חברת הסרטן נקטין ת'רפיוטיקס השלימה סגירה ראשונה של גיוס בהובלת קרן aMoon

היקף הגיוס הכולל צפוי להגיע לכ-15 מיליון דולר

חברת Nectin Therapeutics אשר מפתחת טכנולוגיה חדשה לטיפול בסרטן, המבוססת על הסרת החסמים שמעמיס הסרטן על מערכת החיסון כדי למנוע ממנה לתקוף אותו (Immune Checkpoint Inhibitors), השלימה סגירה ראשונה של גיוס הון מקרן הון הסיכון aMoon . ההשקעה בוצעה דרך קרן aMoon Velocity , קרן ההשקעות בשלבים מוקדמים של אמון. בכוונת החברה להגדיל בהמשך את היקף הגיוס הכולל ל-15 מיליון דולר.

נקטין נקראת על שם משפחת חלבוני הנקטין, אשר גורמים לגידולים סרטניים רבים לחמוק ממערכת החיסון - כך התגלה לאחרונה. החברה מפתחת נוגדנים החוסמים את הפעילות של החלבונים הללו. כיום קיימות תרופות שונות שתפקידן למנוע מן הסרטן לעכב את מערכת החסיון אשר באה לתקוף אותו, אולם רובן מכוונות למספר קולטנים על גבי מערכת החיסון, אותם הן מנסות למנוע מן הסרטן להפעיל. מסלול הנקטין הוא מסלול חדש בתחום הזה, ואין עבורו עדיין תרופות מאושרות.

נקטין ת'רפיוטיקס נוסדה בשנת 2017 על ידי אינטגרה הולדינגס, הקרן לקידום טכנולוגיות באוניברסיטה העברית בירושלים. פעילות החברה מבוססת על טכנולוגיה שפיתחו פרופ' עופר מנדלבוים, חוקר באוניברסיטה העברית בירושלים, ראש מרכז לאוטנברג לאימונולוגיה וחקר הסרטן וחתן פרס רפפורט לשנת 2020 ופרופ' סטיפן יוניץ', ראש מרכז הפרוטאומיקה וראש המחלקה לאמבריולוגיה והיסטולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת רייקה בקרואטיה.

דורית סוקולוב, מנהלת בכירה ב- aMoon Velocity , אמרה היום כי: "אנחנו מאמינים שמעכבים חדשים לנקודות בקרה חיסוניות יעשירו באופן משמעותי את ארגז הכלים של טיפולים אימונותרפיים ויאפשרו מלחמה יעילה יותר במחלת הסרטן, אם כטיפול עצמאי או בשילוב עם תרופות מאושרות קיימות.

"מעכבי נקודות בקרה חיסוניות כבר אושרו לשימוש לטיפול בגידולים סרטניים שונים, אולם הם יעילים באחוז קטן יחסית של מטופלים, יש צורך גובר לייעל ולשפר אותם - ועל כן מצאנו לנכון להשקיע בנקטין ת'רפיוטיקס".

ד"ר פיני צוקרמן, מייסד שותף והמדען הראשי של Nectin Therapeutics , אמר כי: "בנינו בחברה מומחיות בתחום האימונותרפיה למחלת הסרט. המומחיות שלנו משלבת הבנה מעמיקה של מנגנוני ההתחמקות של הגידולים הסרטניים מזיהוי על ידי מערכת החיסון עם ידע אימונולוגי נרחב. כרגע אנו נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים של מספר נוגדנים שיוכלו לשדרג את ההיצע הטיפולי עבור חולי סרטן".

ד"ר ליאנה פת, מנכ"לית Integra Holdings : "אנו שמחים וגאים על ההתקדמות הטכנולוגית שעשתה חברת Nectin Therapeutics מאז הוקמה ע"י אינטגרה בשלהי שנת 2017 . אנו מקבלים בברכה את aMoon כמשקיעה חשובה אשר הכירה בפוטנציאל החברה ובפיתוחיה העתידיים בתחום האונקולוגיה".