איילון רוכשת 25% מסוכנות הביטוח גיל ורדי ואלון אשכנזי לפי שווי של 58 מיליון שקל

מוקדם יותר השנה רכשה איילון 40% מהייטק סוכנות לביטוח כשאשתקד היא רכשה כ-20% ממניות בית הרופאים • המנכ"ל אריק יוגב: "נדבך נוסף ביישום האסטרטגיה של איילון לביסוס פעילותה העסקית בשלושה ענפי ביטוח מרכזיים: כללי, בריאות וחיים"

אריק יוגב/ צילום: איל יצהר
אריק יוגב/ צילום: איל יצהר

חברת הביטוח איילון, שבניהול אריק יוגב, ממשיכה לשים דגש על תחום הבריאות, גם באמצעות רכישות. לאחר שהחברה רכשה אשתקד נתח מבית הרופאים שעבר לרמת החיל, היא מודיעה היום כי רכשה 25% מסוכנות גיל ורדי ואלון אשכנזי, בתמורה לסך של כ-14.5 מיליון שקל לפי של כ-58 מיליון שקל. רוב התמורה בעסקה תשולם במזומן והיתר בדרך של העמדת הלוואה.

הסוכנות שאיילון נכנסת לשותפות בה נוצרה ממיזוג של שתי סוכנויות. סוכנות אלון-אשכנזי, המנוהלת על ידי אורן אלון ואשר אלון, רכשה בשנת 2015 את השליטה בסוכנות ורדי מגיל ורדי (והשלימה את העסקה עם ורדי לפני חודשים). מאז היא מנוהלת על ידי שותפם איתי אשכנזי, שהינו בנו של שר החוץ ולשעבר הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון גבי אשכנזי. על פי דיווחים מ-2015 האב אף שימש לתקופה קצרה כיו"ר הסוכנות. בכל אופן, במסגרת ההסכם עם איילון סוכם כי אורן אלון, אשר אלון ואיתי אשכנזי, שמחזיקים ביתרת מניות הסוכנות פרט לאיילון, יישארו בתפקידיהם לפחות במשך 7 השנים הבאות.

לדברי מנכ"ל איילון, "מהלך זה הינו נדבך נוסף ביישום האסטרטגיה של איילון לביסוס פעילותה העסקית בשלושה ענפי ביטוח מרכזיים: כללי, בריאות וחיים והמשך מיקוד משאבים בהפיכת איילון לשחקן משמעותי גם בתחום ביטוחי הבריאות".

הסוכנות המדוברת הינה סוכנות ביטוח גדולה ובעלת מעמד מוביל בתחום הבריאות והקולקטיבים, שתתווסף למערך ביטוחי הבריאות של איילון, שאותו מנהלת ד"ר נאווה ניב. במסגרת העסקה שנחתמה לאיילון יש אופציה להגדיל את החזקתה בסוכנות בעוד שלוש שנים ל-49%, כשהתשלום עבור האופציה אם וכאשר היא תמומש ייקבע לפי נוסחה שמשקללת את הביצועים של הסוכנות בפרק זמן זה. השלמת העסקה כפופה לאישור של הממונה על רשות שוק ההון ולאישור הממונה על התחרות.

מבחינת איילון היא נכנסת לעסקה משום שהיא רואה פוטנציאל למנף את הקולקטיבים בתחום הבריאות לתחומי ביטוח נוספים. סוכנות גיל ורדי ואלון אשכנזי מחזיקה בתיק ביטוח קולקטיבי ניכר שכולל גם חברות רבות מסקטור ההיי-טק. בהקשר זה נזכיר כי מוקדם יותר השנה איילון רכשה, דרך סוכנות איילון נאמנים, 40% מהייטק סוכנות לביטוח, שפועלת בשיתוף פעולה עם מועדון הייטק זון.

זו לא הרכישה הראשונה שיוגב מוביל באיילון. אשתקד רכשה איילון כ-20% ממניות המרכז הרפואי הפרטי "בית הרופאים" - TLV מדיקל סנטר שהוקצו לה לפי שווי של 40 מיליון שקל אחרי הכסף. בנוסף, בידי איילון אופציית call לרכוש נתח נוסף מהמרכז עד להחזקה של 49.9% מהחברה.

לאחרונה נפטר בעל השליטה הקודם לוי רחמני ז"ל. לאחר מותו הועברו מניות השליטה בקבוצת הביטוח המסורתית השישית בגודלה בשוק לנאמנות בידי עו"ד אפי אברמזון. הנאמן יחזיק במניות לפרק זמן מוגבל, של כמה שנים, שבמהלכן הוא יידרש למכור את המניות. כיום שווה איילון כרבע מיליארד שקל.