יו"ר ההסתדרות חתם על הסכם התייעלות בסקטור הטייסים של אל על - בלי נציג שלהם

יו"ר ההסתדרות אמר הערב: "הגענו לנקודת הכרעה במו"מ – להציל את החברה או לתת לה למות. אני גאה בהחלטה שקיבלנו"

אחרי יותר מ-12 שעות נחתם הסכם התייעלות לסקטור הטייסים באל על. על ההסכם חתם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מול הנהלת החברה ובלי נציגי הטייסים שיצאו מהדיון בשלב מוקדם יותר לאור הפערים הגדולים בין הצדדים. ההסכם הזה הוא האחרון שאל על צריכה כדי להציג לאוצר בדרך למתווה הסיוע. ההסכם כולל התייעלות בהיקף של 105 מיליון דולר. סקטור הטייסים מונה 650 עובדים.

לאחרונה נחתנו הסכמים עם ועדי הדיילים, עובדי המנהלה וסקטור העובדים הטכניים. כל הסקטורים הללו כוללים פיטורי כ1,750 עובדים. גם הסיכום עם הטיייסם יכלול פיטורים. הסכמי ההתייעלות תקפים לתקופת ההלוואה, 7 שנים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב פנתה הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, בבקשה לאפשר לחברת אל-על שימוש בקופות הזכאים שבה יש 200 מיליון שקל, שיאפשרו לחברה להמשך לתפקד בתקופת הביניים. לדברי רגב, חתימת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על הסכם ההתייעלות עם וועד הטייסים הסירה את המכשול האחרון מהמהלך. רגב הדגישה כי העברת הכספים נחוצה למניעת חדלון הפרעון של אל-על.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "אל על היא נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל ומאז פרוץ המשבר, קיבלתי החלטה שאני כיו"ר ההסתדרות אעשה הכול למען הצלת החברה ולמען אלפי עובדיה. הבטחתי ועמדתי מאחורי הבטחתי. גם בשעה זו, אני קורא לסקטור הטייסים שלא נכח במעמד חתימת ההסכם, לגלות אחריות ולהירתם למשימת ההצלה של אל על. לאחר דרך ארוכה ואינטנסיבית, הגענו לנקודת הכרעה במו"מ - להציל את החברה או לתת לה למות. אני גאה בהחלטה שלי ורוצה לחזק את כל השותפים באל על שנרתמו כדי להציל את הבית ולתת לאל על את הסיכוי האחרון לשרוד ולחזור לצמוח".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, שהיה שותף מוביל לגיבוש ההסכמים: "כך נראית מנהיגות אחראית. ההסתדרות והעובדים עמדו בפני החלטה היסטורית - להניח לחברת אל על להימחק או לעשות כל שניתן כדי לאפשר לה לעמוד מחדש על רגליה. אין דרך אחרת לתאר את מה שקרה הערב: ההסכם שחתמנו הציל את מקור פרנסתם של אלפי עובדים. אני מודה לכל השותפות והשותפים שנרתמו למשימה, ולא ישנו לילות ארוכים כדי שנצליח להביא את זה לקו הגמר".

תגובת הטייסים להסכם: התפקיד היחיד של ההסכם שנחתם הערב הינו השגת ההלוואה מטעם המדינה. אנחנו מאחלים לחברה ולבנקים הצלחה בכך. הסכם ההפעלה האמיתי ייחתם בין טייסי אל על לבין הבעלים החדשים של החברה, ולהסכם הזה אנו נכונים ומצפים.