כלכלת סין צמחה ב-3.2% ברבעון השני, מעל הציפיות

כלכלנים ציפו לעלייה של 2.5% בקצב הצמיחה בסין • סין הייתה המדינה הראשונה שנפגעה מנגיף הקורונה כבר בחודש ינואר השנה, כך שעיקר השפעת המגפה במדינה הורגשה ברבעון הראשון

בורסת שנחאי/  צילום: רויטרס Thomas Peter
בורסת שנחאי/ צילום: רויטרס Thomas Peter

בסין פורסמו היום נתוני הצמיחה לרבעון השני. הכלכלה השנייה בגודלה בעולם התרחבה ב-3.2% ברבעון זה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לאחר התכווצות של 6.8% ברבעון הראשון. כלכלנים ציפו בממוצע לעלייה של 2.5% בקצב הצמיחה בסין.

סין הייתה המדינה הראשונה שנפגעה מנגיף הקורונה כבר בחודש ינואר השנה, כך שעיקר השפעת המגפה במדינה הורגשה ברבעון הראשון. המשק הסיני הצליח להתאושש בצורה מרשימה כבר ברבעון השני, בין השאר בעקבות מדיניות החלטית ומהירה של הממשל הסיני לטיפול במגפה. 

כלכלנים מעריכים כי המשק הסיני צפוי להתרחב בכ-5% בחצי השני של השנה, אם לא תחול התפרצות נוספת של הנגיף (או נגיף מסוג אחר) במדינה. 

בזירת המאקרו בעולם, בהמשך היום תתפרסם החלטת הריבית בגוש האירו. לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, "לאחר ההרחבה המשמעותית בהודעה הקודמת, אנו לא צופים מהלכים דרמטיים. נראה שהנגידה תמשיך להדגיש את היתרונות בסיוע הדדי בין המדינות ותתחייב שהבנק ישאף לביצוע מלא של תוכנית הרכישות".

בארה"ב יתפרסמו היום (15:30 שעון ישראל) מספר נתוני מאקרו, ביניהם הנתון השבועי של דורשי העבודה החדשים (צפי לכ-1.25 מיליון) ומדד הפילי-פד שצפוי לעמוד ברמה של 20 נק'. המכירות הקמעונאיות לחודש יוני צפויות לגדול בכ-5%.