אלרון: השקעה של 15 מיליון דולר בקרטיהיל לפי שווי של 180 מיליון דולר

קרטיהיל צופה לסיים את תקופת המעקב ב ניסוי הקליני הפיבוטלי של מכשיר ה-Agili-C באוקטובר 2021, ולפרסם את תוצאות הניסוי הסופיות עד סוף שנת 2021

ניר אלטשולר, מנכ"ל cartiheal קרטיהיל  / צילום: תמונה פרטית
ניר אלטשולר, מנכ"ל cartiheal קרטיהיל / צילום: תמונה פרטית

חברת הביומד קרטיהיל, המפתחת שתל לטיפול בפגיעות סחוס ועצם במפרקים נושאי משקל, זוכה להזרמת מזומנים גדולה מחברת Bioventus, המחזיקה כיום בכ-2% ממניות קרטיהיל.

החברה, ש-29% ממניותיה מוחזקות כיום על ידי אלרון הבורסאית, חתמה על הסכמי השקעה ואופציה למכירה של קרטיהיל. במסגרת ההסכמים השקיעה ביובנטוס בקרטיהיל 15 מיליון דולר לפי שווי של 180 מיליון דולר לפני הכסף. בנוסף, ל-Bioventus יש אופציית רכש (CALL) בלעדית לרכישת הבעלות המלאה בקרטיהיל, הניתנת למימוש החל מהיום, ובמקביל קרטיהיל קיבלה אופציית מכר (PUT) למכירת קרטיהיל ל- Bioventus, אשר תהא ניתנת למימוש לאחר השגת אישור ה- FDA עבור מכשיר ה-Agili-C של קרטיהיל.

קרטיהיל צופה לסיים את תקופת המעקב בניסוי הקליני הפיבוטלי של מכשיר ה-Agili-C באוקטובר 2021, ולפרסם את תוצאות הניסוי הסופיות עד סוף שנת 2021. בסמוך לאחר מכן וככל שתוצאות הניסוי יראו הצלחה, צפויה קרטיהיל להגיש ל-FDA בקשה לאישור שיווק המוצר בארה"ב. קבלת אישור השיווק מה-FDA באם יתקבל, הינו הליך אשר צפוי להיארך כשנה.

באלרון מציינים עוד כי אופציית הרכש ואופציית המכר תפקענה 45 ימים לאחר השגת אישור ה- FDA והתקיימותם של תנאי סגירה מקובלים.

בעקבות ההשקעה הנוכחית ההחזקה של אלרון בקרטיהיל ירדה מ-27% ל-25%. לצד אלרון משקיעים בחברה גם אקסלמד, אקסס מדיקל, ביו-וונטוס, קרן aMoon, חברת התרופות והמכשור הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון, קרן פרגרין, קרן Pertec וחברת המסחור של אוניברסיטת בן-גוריון.  

אם ביובנטוס תממש את האופציה שלה צפויה אלרון לקבל ממכירת קרטיהיל סכום של עד 126-129 מיליון דולר (90-92 מיליון דולר שישולמו במועד השלמת הרכישה, וסכום נוסף של כ-36 מיליון דולר שישולם במועד בו מכירות ה- Agili-C והכנסות אחרות הנובעות ממסחור טכנולוגיות אחרות של קרטיהיל יניבו הכנסות של לפחות 100 מיליון דולר במהלך תקופה של 12 חודשים רצופים). 

אלרון, הנמצאת בשליטת דיסקונט השקעות (61%) , היא חברת החזקות עם השקעות בחברות מכשור רפואי, סייבר ותוכנה לארגונים. שוויה בבורסה עומד כיום על כ-308 מיליון שקל. בעשור האחרון אלרון מימשה חברות בשווי של 1.5 מיליארד דולר והשקיעה סכום של 225 מיליון דולר בחברות הפורטפוליו. בין החברות בהן משקיעה כיום: קרטיהיל, אופן לגאסי, סיקסגיל, איירונסקיילס ובריינסגייט.

ירון אלעד , מנכ"ל אלרון, ציין היום : "קרטיהיל מקבלת היום את ההכרה בערכה כפי שבאה לידי ביטוי בהסכמי ההשקעה והאופציה למכירתה ל-Bioventus, חברת אורתוביולוגיה גלובלית מובילה. Bioventus הצטרפה כמשקיעה אסטרטגית בקרטיהיל עוד ב-2018 והיא מספקת לאלרון ולבעלי מניותיה הבעת אמון משמעותית בטכנולוגיה של קרטיהיל בתחום האורתוביולוגיה".