על רקע החשש מסגר: עומסים ברשתות המזון; חלק מהסניפים יפעלו ברציפות כל הלילה

הערב נרשמים עומסים וביקושים ערים ברשתות קמעונאות המזון ברחבי המדינה • רשת יוחננוף הודיעה כי תשאיר שלושה סניפים פתוחים לאורך כל הלילה

קניות בצל הגל הראשון של הקורונה בסניף יוחננוף בתל-אביב / צילום: כדיה לוי, גלובס
קניות בצל הגל הראשון של הקורונה בסניף יוחננוף בתל-אביב / צילום: כדיה לוי, גלובס

על רקע הגידול במספר חולי הקורונה בישראל וההיערכות לאישור מגבלות נוספות וחדשות על המשק הישראלי, נרשמים עומסים וביקושים ערים ברשתות קמעונאות המזון ברחבי המדינה. קמעונאים מדווחים על עלייה בהיקף המכירות של 5%-7% - "לא בהיקפים של מרץ, אבל חזק". זאת לצד הערכות לשעות פעילות ארוכות יותר. כך, למשל, יוחננוף הודיעה כי בכוונתה להשאיר שלושה סניפים פתוחים ברציפות לאורך כל הלילה עד מחר בצהריים - רחובות סנטרו, חדרה ופתח תקווה.

מוקדם יותר דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס לפני הצהריים דיון חירום נוסף בשל העלייה בקצב ההדבקות והתפשטות המגפה, כאשר על הפרק שורת מגבלות נוספות לצמצום מספר הנדבקים בנגיף הקורונה. בין המגבלות המתוכננות: צמצום אירועים חברתיים, סגירת מסעדות וחופי ים ומקומות נוספים בהם יש ריכוזים של אוכלוסיה, צמצום תחבורה ציבורית, הגבלת התקהלות (גם בבתים) לעד 10 אנשים, סגירת בתי הספר של החופש הגדול (הפועלים בימים אלו רק לכיתות הנמוכות), וסגירת בתי כנסת. חלק מהמגבלות יהיו בתוקף רק במועדים זמניים, כמו שעות הערב או סופי שבוע, למעט למי שיוצא למקום עבודה מאושר.

במרץ האחרון, עם התפרצות וירוס הקורונה בישראל ועל רקע חוסר הוודאות והחששות מסגר, המכירות ברשתות קמעונאות המזון בישראל טיפסו בקרוב ל-40% לעומת החודש המקביל אשתקד, כך לפי נתוני סטורנקסט המודדים את המכירות ברשתות בישראל באמצעות חיבור לקופות.