פריצת דרך בפרשת "וויירקארד": בכיר בחברה הודה במעורבות

המנהל הבכיר, ששמו פורסם בתקשורת הבינלאומית הוא אוליבר בלנהאוס, שעמד בראש חברת-בת שבסיסה באיחוד האמירויות • הרשויות הגרמניות עדיין מנהלות מצוד אחרי סמנכ"ל התפעול של החברה האוסטרי יאן מרסלק, שעשוי להתחבא בפיליפינים

חברת וויירקארד / צילום: Wolfgang Rattay, רויטרס
חברת וויירקארד / צילום: Wolfgang Rattay, רויטרס

אחד מהחשודים בהונאת הענק שהתנהלה בחברת התשלומים המקוונים הגרמנים "וויירקארד" הודה בביצוע עבירות ומשתף פעולה עם החקירה; כך מסר עורך דינו לסוכנות הידיעות "רויטרס", בדיווח שסוקר גם בכלי התקשורת הגרמניים. "מרשי התייצב מיד להליכים המשפטיים ובניגוד לאחרים מודה באחריות האישית שלו", אמר עורך הדין, במה שפורש בגרמניה כשיתוף פעולה של הבכיר - מנהל הפעילות של החברה באיחוד האמירויות - עם החקירה המשטרתית בעניין.

המנהל הבכיר, ששמו פורסם בתקשורת הבינלאומית (אך לא בגרמניה) הוא אוליבר בלנהאוס. הוא עמד בראש חברת-בת בשם Cardsystems Middle East FZ-LLC שבסיסה באיחוד האמירויות. בשבוע שעבר טס המנהל הגרמני מדובאי לגרמניה כדי להתייצב לחקירה במינכן, ובסופה נעצר על בסיס חשדות כי היה מעורב בפרשה. הוא עדיין עצור ולא שוחרר בערבות. הרשויות הגרמניות עדיין מנהלות מצוד אחרי סמנכ"ל התפעול של החברה האוסטרי יאן מרסלק, שעשוי להתחבא בפיליפינים.

כלי התקשורת הגרמנים דיווחו כי בלנהאוס עשוי להיות "עד מפתח" בפרשה, מכיוון שהפעילות במזרח התיכון היא זו שהייתה מעורבת גם בפעילות באסיה העומדת במרכז החשדות לגבי זיוף מסמכים, מרמה והונאה. כלי התקשורת הגרמנים הכריזו כי גם סניף של החברה בדבלין, אירלנד, היה מוקד לחיפושים משטרתיים בימים האחרונים, לבקשת המשטרה הגרמנית ובאישור הרשויות באי. "וויירקארד"הכריזה לפני כשלושה שבועות על פשיטת רגל, בתום ימים סוערים שבהם התברר כי נכסים בשווי מיליארדים של החברה מעולם לא היו קיימים, והמנכ"ל שלה נעצר בחשד לניפוח שוויה ולמרמה.