המחאה עבדה: סגירת המסעדות נדחתה ליום שלישי

כ-45 דקות לפני כניסת הצו שהורה על סגירת מסעדות כבר מהסופ"ש הזה לתוקף, הודיע ראש הממשלה על דחיית הסגירה ל-5:00 בבוקר ביום שלישי הקרוב • זאת "על מנת לאפשר היערכות ובשל רכישת מלאי המזון במסעדות"

מסעדת סנטה קתרינה בתל אביב  / צילום: בר לביא, גלובס
מסעדת סנטה קתרינה בתל אביב / צילום: בר לביא, גלובס

מחאת המסעדנים עבדה, וסגירת המסעדות נדחתה ליום שלישי הקרוב. מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "על מנת לאפשר היערכות ובשל רכישת מלאי המזון במסעדות, החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ להשאיר את המסעדות פתוחות עד יום שלישי, 21.07, בשעה 05:00 בבוקר, לפי המתכונת שהייתה נהוגה עד כה. הממשלה תאשר את ההחלטה בהקדם".

אחרי שהודיעו הלילה על סגר מיידי שלי מסעדות כבר מסוף השבוע הזה, הודיעו כבר שעות הבוקר המוקדמות מסעדנים מובילים כי לא ימלאו אחר הצו ויחזיקו את המקומות פתוחים. המסעדנים, בראשם ההנהגה המשותפת של תעשית המסעדות, בתי הקפה והברים, נערכו לסוף שבוע של פעילות משטרתית ואף התקשרו עם עו"ד שחר חצרוני לקראת מעצרים. המסעדנים הדגישו את הבעיתיות בהחלטה המיידית של הממשלה, כאשר רבים מהם רכשו מלאי אוכל טרי להגשה בסוף השבוע וסגירת המסעדות באופן מיידי, הייתה מוסיפה להם קושי גדול ואובדן הכנסה רב. בנוסף, במרבית המסעדות באיזור המרכז, כ-25% מן הפדיון מגיע מפתיחת המסעדות בשישי ושבת והם זעמו על ההחלטה לסגור דווקא בסוף השבוע.

בשעות אחר הצהריים, כ-45 דקות לפני כניסת הצו לתוקף, הודיעו מלשכת ראש הממשלה שבהחלטה משותפת של נתניהו וגנץ ועל מנת לאפשר למסעדנים זמן היערכות. שי ברמן, מנכ״ל איגוד המסעדות והברים, שוחח אחר הצהריים עם ממלא מקום מנכ״ל משרד רה״מ רונן פרץ. בשלב כלשהו, ראש הממשלה נתניהו הצטרף לשיחה. וכך התקבלה ההחלטה לדחות את סגירת המסעדות ליום שלישי בבוקר.

קבלת ההחלטה בשעה כה קרובה לכניסת הצו לתקוף נתקלה בביקורת. כך, למשל,  במסעדת ח'ליל ציינו כי הדחייה התקבלה לאחר שצוות המסעדה כבר יצא לחל"ת. 

שר התיירות אסף זמיר כתב בטוויטר שהוא התנגד מלכתחילה להחלטת הממשלה. "ההצעה בנושא המסעדות הייתה לא סבירה בעיני וגם ההצעה בעניין מערכת החינוך. אני שמח מאד שבשני הנושאים הללו הממשלה כבר תיקנה את כוונתה והחלטתה. אמון הציבור מחייב אותנו לפעול על בסיס נתונים ועובדות ולהפעיל שיקול דעת שלוקח בחשבון את רחשי הציבור".