בכיר בליכוד: ״נתניהו מתכוון לפטר את יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון"

זאת לאחר שאמרה מוקדם יותר בתוכנית "פגוש את העיתונות" כי מאחר ואין נתונים חדשים, לא ברור מדוע הממשלה מבקשת לסגור את הבריכות וחדרי הכושר • שאשא ביטון: "אם אאלץ לשלם מחיר אישי - אקבל את זה באהבה”

ח"כ יפעת שאשא ביטון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ח"כ יפעת שאשא ביטון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו״ר ועדת הקורונה בכנסת, ח״כ יפעת שאשא ביטון מהליכוד, הופיעה היום בתכנית "פגוש את העיתונות" ואמרה שמאחר ואין נתונים חדשים, לא ברור מדוע הממשלה מבקשת לסגור את הבריכות וחדרי הכושר. ״ללא נתונים חדשים, סביר להניח שאנחנו נישאר עם אותה ההחלטה של השבוע שעבר״.

לאור דבריה של שאשא ביטון, אמר הערב גורם בכיר בליכוד: ״ראש הממשלה נתניהו יפטר את יפעת שאשא ביטון מתפקידה. לא ניתן להמשיך ולעבוד כך״.

אולם, יצוין שנתניהו אינו יכול להחליט לגבי פיטורים בכנסת. שאשא ביטון היא יו״ר ועדה וכדי להעביר אותה מתפקידה, הנושא צריך לעבור בוועדת הכנסת, בראשה עומד ח״כ איתן גינזבורג מכחול לבן. לא בטוח שלליכוד יש רוב בוועדת הכנסת כדי להוביל מהלך מהסוג הזה.

לאחר הודעת לשכת נתניהו בנוגע לפיטוריה הגיבה ח״כ שאשא ביטון ואמרה כי "אני חברה בקואליציה ומכבדת את החלטות הממשלה. חלק מרכזי מעבודת הכנסת הוא לבקר את עבודת הממשלה ואם יש טעויות - צריך לתקן. תפקידי לבחון את הדרך הנכונה ביותר להיאבק בנגיף, לשמור על בריאותם הנפשית והפיזית של האזרחים ולהציל את פרנסתם של רבבות עובדות ועובדים. אם אאלץ לשלם בעבור זה מחיר אישי - אקבל את זה באהבה".



כזכור, מוקדם יותר השבוע ניהלה שאשא ביטון דיון בו ביקרה החלטות ממשלתיות, ולא הסכימה לשמש כחותמת גומי לצווים הממשלתיים. בשל המאבק והביקורת שלה, תוך שהיא זוכה לגיבוי מחברת כנסת הלה שי וזאן, מכחול לבן וגם מהאופוזיציה - זעם יו״ר הקואליציה מיקי זהר על שאשא ביטון ואיים עליה ״את סיימת בליכוד״.

כעבור 24 שעות ואחרי הודעה של זהר שהוא פועל להדחתה, התחרטו בליכוד והודיעו שהפעילות בוועדה תושהה.

אולם כעת, עם הצווים הממשלתיים החדשים על סגירת מסעדות החל מיום ג׳, חופי הים, פארקים, והתכנסויות של מעל ל-10 אנשים - החוק קובע כי יש להביא את אשרור הצווים לוועדת הקורונה בתוך 7 ימים.

במפלגת כחול לבן, המהווים מחצית משרי הממשלה, אומרים הערב שהם מעוניינים להגיע להסכמות עם הליכוד ולהעלות את הנושא ללא עיכובים, אם כי הם יבקשו להכניס תיקונים במתווה כך שיוענק יותר כסף לעצמאים ולמובטלים.