מספר מקבלי המשכורות בחודש יוני עלה ב-5.3% לעומת מאי

בסך הכול מאז השפל של המשבר הנוכחי בחודש אפריל היקף תשלומי השכר במשק עלה ב-19.1%

תלוש משכורת / צילום: תמר מצפי
תלוש משכורת / צילום: תמר מצפי

נתונים חדשים שמתפרסמים על משכורות חודש יוני ממשיכים לצייר את תמונת המצב העגומה של המשק הישראלי בכלל ושל העובד בפרט. מנתוני מס"ב (מרכז סליקה בנקאי), שמפעילה את המערכת הלאומית המרכזית להעברת תשלומים בישראל, עולה כי כמות מקבלי המשכורות והסכום הכולל של המשכורות שולמו על חודש יוני נמוכים בהיקף של כ-8% לעומת חודש פברואר, לפני שמגפת הקורונה הגיעה לישראל. לפי הנתונים מדובר בכ-300 אלף איש שלא מקבלים שכר.

עם זאת, לא כל הנתונים שליליים. בהשוואה לחודש מאי ישנה עלייה של 5.3% במספר מקבלי השכר וכמו החברות שמשלמות שכר עלתה ב-1.3%. לפני נתוני החברה בגין חודש יוני הועברו 3.37 מיליון משכורות, לעומת 3.19 מיליון משכורות בגין חודש מאי. בחודש אפריל, בשיא הסגר, הועברו משכורות ל-2.98 מיליון עובדים בלבד.

בנוסף מציינים בחברה, כי בחודש יוני הייתה עלייה של 4.3 מיליארד שקל בהקיף תשלומי השכר, על רקע תשלום דמי הבראה במגזרים רבים במשק. בסך הכול שולם שכר בהיקף של 26.9 מיליארד שקל. דמי הבראה במגזר הציבורי ובחלק מהמגזר הפרטי במשק משולמים במשכורות יוני וכפועל יוצא, השכר נטו הממוצע ששולם בגין משכורת יוני זינק בשיעור של 13.1%, לעומת השכר הממוצע ששולם בגין משכורת מאי. בחודש יוני עמדה משכורת הנטו הממוצעת על סכום של 7,974 שקל לעומת שכר נטו ממוצע של 7,051 שקל במאי, ולעומת סכום של 7,286 שקל בממוצע באפריל.

בסך הכול מאז השפל של המשבר הנוכחי בחודש אפריל היקף תשלומי השכר במשק עלה ב-19.1%. במרץ השנה הועברו תשלומי שכר בסך 25.5 מיליארד שקל ובאפריל - חודש השפל - הועברו תשלומי שכר בסך 21.8 מיליארד שקל.