הולמס פלייס לבג"ץ: הצו לסגירת חדרי הכושר "הוצא בחוסר סמכות"

רשת מכוני הכושר עתרה לבג"ץ לאחר שנאלצה לסגור את סניפיה בשל החמרת ההנחיות על ידי הממשלה בסוף השבוע • הולמס פלייס טוענת כי הצו התקבל "ללא תשתית עובדתית, ללא שקילת חלופות, ללא בחינת ההשלכות הכלכליות וללא תכנית עתידית"

קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס / צילום: יוני רייף
קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס / צילום: יוני רייף

רשת מכוני הכושר הציבורית הולמס פלייס נאלצה לסגור את מכוני הכושר בשל הנחיות הממשלה, וכעת היא עותרת לבג"ץ וטוענת כי הצו הוצא "ללא תשתית עובדתית" ו"ללא בחינת ההשלכות הכלכליות". רשת מכוני הכושר, שבניהול קרן שתוי, הגישה היום (א') עתירה לבג"ץ נגד ממשלת ישראל וראש הממשלה בנימין נתניהו בשל הצו שהוציא ביום שישי האחרון ומורה לסגור את כל ענף מכוני הכושר, ובמהלך סופי השבוע - את בריכות השחייה.

בעתירה טוענת הולמס פלייס כי הצו "הוצא בחוסר סמכות" וכן, התקבל "באופן שאינו סביר קיצונית - ללא תשתית עובדתית, ללא שקילת חלופות, ללא בחינת ההשלכות הכלכליות וללא תכנית עתידית". החברה עתרה בדרישה להקפיא את תוקפו של הצו החדש עד למתן החלטה בעניין על ידי בית המשפט או על ידי ועדת הקורונה של הכנסת, ובמקביל, לאפשר את פתיחת המועדונים במתכונת "התו הסגול" בהקדם האפשרי ובהתאם להנחיות שעמדו בתוקף עד ליום תחילתו של הצו החדש.

הולמס פלייס מעדכנת כי נכון להיום, רוב מועדוני הקבוצה נסגרו, למעט מספר מועדונים שבהם תרוכז, עבור מנויי הקבוצה כולה, פעילות המותרת על פי ההנחיות. כפועל יוצא, המינויים הוקפאו, כשמנויים שיבקשו, מכל המועדונים, יוכלו לבטל את הקפאת המינוי ולהשתתף בפעילויות המותרות במועדונים הפתוחים, ומרבית עובדי הקבוצה יצאו לחל"ת. להערכת החברה, לסגירת מרבית מועדוני החברה "עלולה להיות השפעה שלילית מהותית על תוצאות החברה".

חברת הולמס פלייס  הישראלית עוסקת בהפעלת רשת מועדוני כושר ובריאות ונסחרה נכון להיום בשעות הצהריים לפי שוק של 194 מיליון שקל. יו"ר דירקטוריון החברה ומבעליה הוא ריצ'י האנטר. החברה נמנית על רשת הולמס פלייס העולמית המחזיקה במניות החברה. הולמס פלייס נחשבת לרשת הגדולה ביותר למועדוני כושר בישראל, ונכון לסוף 2019 הפעילה 47 מועדוני בריאות וכושר בפריסה ארצית עם למעלה מ-143 אלף מנויים.