הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ת"א ננעלה בעליות; האפשרות לעסקת נובל-שברון הקפיצה את ת"א נפט-גז ביותר מ-11%

סקטור האנרגיה קיפץ על רקע הדיווח על מו"מ של שברון לרכישת מפעילת קידוח תמר ולוויתן - נובל אנרג'י, תמורת כ-5 מיליארד דולר • עליות בוול סטריט כאשר המירוץ לחיסון לקורונה מתחמם • אל על קיבלה הצעת רכישה והמניה קופצת

מגדלי עזריאלי והסביבה  / צילום: גיא ליברמן, גלובס
מגדלי עזריאלי והסביבה / צילום: גיא ליברמן, גלובס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה ננעל בעליות בהובלת מניות האנרגיה דלק, דלק קידוחים ורציו שזינקו בעד 25% על רקע הדיווח כי ענקית האנרגיה שברון מנהלת משא ומתן לרכישת השותפה בתמר וליוויתן חברת נובל אנרג'י תמורת כ-5 מיליארד דולר.

מדד ת"א 35 עלה ב-0.7%, ת"א 90 קפץ ב-1.1% ומדד ת"א נפט גז זינק ב-11.5%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.49 מיליארד שקל.

16:30

סקטור האנרגיה בולט בעליות בבורסה בתל אביב על רקע הדיווח על מו"מ של שברון לרכישת נובל אנרג'י בכ-5 מיליארד דולר. דלק קידוחים מזנקת ב-23%, דלק ב-18% ורציו מזנקת ב-24%.

14:09

מניית אל על קופצת ב-3.89% על רקע דיווח רשמי כי אלי רוזנברג הציע 75 מיליון דולר עבור 45% מהחברה.

12:00

ערך פיננסים  דיווחה שדירקטוריון החברה אישר את ביצועה של הצעה פרטית מהותית של מניות החברה ואופציות המירות למניות של החברה לקבוצת משקיעים מוסדיים בשוק ההון בהיקף של כ- 4.8 מיליון שקל בתמורה מיידית ועוד סך של כ-7.65 מיליון שקל כתוספת מימוש לכתבי האופציה, ככל וימומשו. בין המשקיעים נמנים מור קופות גמל, פסגות ומ.ד אשלים קפיטל מרקטס, שותפות מוגבלת מקבוצת מיטב דש .

11:30

המסחר בתל אביב עבר לעליות. שיכון ובינוי ופתאל עולות בכ-2.5% כ"א ומובילות את העליות במדד ת"א 35 שנסחר  כעת ללא שינוי מהותי. מדד ת"א 90 עולה ב-0.66%.

באטמ בולטת בעלייה של 6%, אוגווינד בולטת גם היא בעלייה של 6.6% במחזור מסחר השני בהיקפו בבורסה.

המחזור מסחר הכולל בשעה זו בתל אביב מסתכם ב-236 מיליון שקל בלבד.

10:07

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 מאבד 0.5% מערכו, מדד ת"א 90 נסחר ללא שינוי ומדד הבנקים מאבד 0.7%. 

מניית דלק מאבדת 3.6%, דלק קידוחים יורדת ב-2.8%, גזית גלוב יורדת ב-1.45%, שיכון ובינוי עולה ב-2.8%.

באירופה המסחר נפתח בירידות כשמדד הפוטסי הלונדוני יורד ב-0.3%, הדאקס הגרמני יורד ב-0.6% ומדד הקאק הצרפתי מאבד 0.25% מערכו.

09:30

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע הנעילה החיובית אתמול, בעוד שמעבר לים באסיה נרשמות עליות, ומנגד החוזים בני יורק אדומים בשעת בוקר מוקדמת זו.

חברת מנועי בית שמש, העוסקת בשיפוץ מנועי מטוסים, דיווחה אתמול כי הכנסותיה ב-2020 צפויות לרדת ב-20%-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. להערכתה מדובר בירידה שניתן לייחס לאירוע נגיף הקורונה באופן ישיר או עקיף, בעיקר במגזר החלקים, וכפועל יוצא בית שמש מזהירה כי צפויה פגיעה ברווחיות הקבוצה. עם זאת נכתב בהודעה של החברה, שבשליטת קרן פימי, כי הירידה בהיקף המכירות מקורה בדחיית מועד הספקה של הזמנות מלקוחות ולא בביטולן.

לאחר שלא רשמה הצלחה מסחררת בתחום חיפוש היהלומים, חברת שפע ימים דיווחה על מעבר לתחום המסחר המקוון, שכולל שיתופי פעולה ופיתוח של חנויות מקוונות באמזון ובוולמארט.

הולמס פלייס עדכנה אתמול עדכנה כי רוב מועדוני הקבוצה נסגרו בהתאם להוראות הממשלה, למעט מספר מועדונים שבהם תרוכז, עבור מנויי הקבוצה כולה, פעילות המותרת על פי ההנחיות. כפועל יוצא, המינויים הוקפאו ומרבית עובדי הקבוצה יצאו לחל"ת. לצד זאת, החברה הגישה עתירה בדרישה לצו ביניים דחוף למניעת סגירת חדרי הכושר.

אתמול בתל אביב המסחר ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 השיל 0.1%, ת"א 90 הוסיף 0.1% לערכו.