ישאירו את המסעדות פתוחות? מגעי המסעדנים מול רה"מ תקועים

מבוי סתום במגעים של הנהגת המסעדנים עם רה"מ בנימין נתניהו, והם קוראים להפר את הצו שפרסמה הממשלה ולהשאיר את המסעדות פתוחות • נכון לשעה זו טרם הושגו הסכמות, ובתנועת מסעדנים חזקים ביחד הוחלט לתמוך במסעדנים שמתכוונים למרוד בהחלטת הממשלה

מסעדה סגורה לפי תקנות הסגר / צילום: בר לביא, גלובס
מסעדה סגורה לפי תקנות הסגר / צילום: בר לביא, גלובס

מבוי סתום במגעים של הנהגת המסעדנים עם רה"מ בנימין נתניהו, ומסעדנים קוראים להפר את הצו שפרסמה הממשלה ולהשאיר את המסעדות פתוחות. הנהגת ענף המסעדות והברים נפגשה אמש (א') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר האוצר ישראל כ"ץ על רקע ההחלטה לסגור את פעילות הענף החל מיום שלישי הקרוב. בשעות הקרובות מתכוונים בהנהגת המסעדנים לצאת בקמפיין שקורא שלא לסגור את המסעדות.

במסמך שהועבר לקראת הפגישה מפרטים המסעדנים שורה ארוכה של דרישות עבור הענף, במטרה לנהל מו"מ מול ראש הממשלה בנוגע אליהן. אלא שלאחר שלא הושגו הסכמות אתמול בפגישה,

באיגוד המסעדות מסרו אתמול בתום הפגישה: "דרשנו לא לסגור את המסעדות, והבהרנו לרה"מ את ההשלכות של סגירת הענף וקריסתו. רה"מ הקשיב לטענותינו, אנחנו מצפים לקבל תשובות עד מחר. נמשיך מחר את ההידברות עם לשכתו, על מנת למנוע את הסגירה".

אלא שנכון לשעה זו טרם הושגו הסכמות, ובתנועת מסעדנים חזקים ביחד בראשותו של תומר מור, הוחלט לתמוך במסעדנים שמתכוונים למרוד בהחלטת הממשלה ולפתוח את המסעדות ובתי הקפה גם ביום שלישי הקרוב בניגוד להנחיות הממשלה.

הדרישות של המסעדנים מרה"מ נוגעות בין היתר לתו הסגול להפעלת המסעדות גם במציאות הנוכחית תחת מגבלות, לקריטריונים לקבלת פיצוי בקרב המסעדות, ולביטול היטלים ואגרות שונים לענף לתקופה מוגבלת.

נזכיר כי בסוף השבוע האחרון נרשמה סערה סביב ההחלטה לסגור את המסעדות ב"רגע האחרון". הממשלה הודיעה בשעות הבוקר כי על כל עסקי המסעדות להיסגר החל מהשעה 17:00. ההחלטה הזו שהתקבלה כאמור רק בשישי לפנות בוקר קוממה בעלי מסעדות ושפים מוכרים שיצאו ברשתות החברתיות ובתקשורת בהצהרות לפיהן ימשיכו להפעיל את המסעדות למרות ההנחיה על הסגר.

לטענת אותם מסעדנים, מדובר בהחלטה מקוממת שכן היא ניתנה ברגע האחרון לאחר שהם רכשו חומרי גלם ומלאי והביאו עובדים לעבודה, מה שיגרור הפסד כלכלי גדול עבורם. רק בסביבות השעה 16:15 פרסם משרד ראש הממשלה הודעה לפיה הסגירה תידחה ליום שלישי כדי לאפשר זמן הערכות. גם ההחלטה הזו גררה ביקורת, שכן מסעדנים שהתכוונו לכבד את ההנחיות שפרסמה הממשלה כבר מכרו חומרי גלם וסחורות במחירי הפסד, ביטלו הזמנות ללקוחות, והוציאו עובדים לחל"ת.