שר האוצר כ"ץ: "הגענו להסכמה עם העובדות הסוציאליות והן התחרטו"

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיע לוועדת הכספים כדי לעדכן על הסכמי הסיוע עם המגזרים העובדים השונים • לטענת שר האוצר, ענבל חרמוני, יו"ר ועד העובדות הסוציאליות, "ציינה שהיא לא רוצה לדון ללא הסכמי שכר קבועים – אי אפשר לחצות בעת הזו את הקו של הסכמי שכר"

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר האוצר ישראל כ"ץ השתתף הבוקר (ב') בדיון בוועדת הכספים בכנסת ולדבריו משרד האוצר הגיע לסיכום עם יו"ר ועד העובדות הסוציאליות, ענבל חרמוני, אך הן התחרטו.

"הגענו להסכמות ואז היא חזרה בה, וציינה שהיא לא רוצה לדון ללא הסכמי שכר קבועים - אי אפשר לחצות בעת הזו את הקו של הסכמי שכר", אמר שר האוצר.

לדבריו, "מתנהל איתן מו"מ ממושך, נכנסתי לעובי הקורה, סיפרה לי ענבל חרמוני על המצב, אני מלא הערכה גם למה שהם עושים ועושות בפרט במשבר הקורונה ובכלל. ישבנו בישיבה ממושכת ואח"כ ישיבה נוספת, תוך כדי דיון הדדי הגענו לפתרון, שמאפשר לתגבר, את כל המוגונות, וגם סדרת מענקים של השנה הזו והשנה הבאה. בסוף הסכמנו למענקים לכל העובדות הסוציאליות, לא חלקי. הדברים היו בגדר הסכמות, לאחר מכן היא חזרה בה, ואמרה שהיא לא מוכנה לפתרונות אם לא דנים בהסכמי השכר הקבועים. אנחנו לא יכולים לחצות כמשרד אוצר את הגבול הזה, בסוף צריך להיות מוגש תקציב, כולם צריכים לשאת בנטל".

בנושא שביתת האחיות אמר כ"ץ שהמצב הוא דומה. לדבריו הוא לא היה מעורב במו"מ אך נאמר לו שהנושא עומד להיפתר. "ישבתי עם משרד הבריאות, וקבעתי עיקרון, שאין רופא פנוי שלא יכנס למערכת, מדובר על כ-400, כאלה שלא ברפואה הקהילתית ולא בבתי החולים. לא תהייה אחות אחת זמינה שלא תיכנס למערכת, מדובר על כ-2,000-2,100 אחיות. זו ההנחיה".

בנושא תוכנית הסיוע לעסקים ציין כי מדובר ב 7,500 שקל מענק מהראשון ביוני, אשר החזיר 450 אלף עובדים לעבודה בחודשיים הראשונים. לדבריו מדובר בנתונים של הלשכה המרכזית לסטיסטיקה, לפי הם 450 אלף חזרו לעבודה החל מן 1 ביוני.

שר האוצר סיפר כי "ישבנו עם בעלי האולמות 6-7 פעמים, התוכנית החדשה הותאמה גם להם וגם לאחרים. עכשיו גיליתי שהאולמות לא יכולים לתפקד, כי ללא ריקודים הם לא יכולים לעבוד. כך הם נכנסים לקבוצה שיש בהם עוד סקטורים. ובה הלכנו בצורה מרחיבה על פגיעה של 40% לעסקים שיהיו זכאים לפיצוי והלכנו עד יוני שנה הבאה. זה נותן מענה לעסק שמקבל 500 אלף, זה 3 וחצי מיליון שקל לשנה. הלכנו עד 15 אלף לחודשיים למענק סוציאלי לעסקים. אף אחד לא הופך למיליונר ממענקים ומדמי אבטלה.

"לגבי אולמות, מכוני הכשר, הברים, ולא מעט מקומות - קבענו קריטריון, מי שנפגע ב-40% יקבל פיצוי קבוע והחזר הוצאות, מי שנפגע ב-60%, המדינה תשלם עבורו גם את הארנונה.

"לעניין העסקים עם מחזור מעל 100 מיליון שקל יש עסקים גבוליים, של כל מיני גורמים שנפגעו באופן קשה, יש את ענף התיירות היוצאת והנכנסת, היקף המחזור שם מאוד גבוה, אך הרווח לא גבוה. צריכים למצוא להם פתרון. פנו אלי מפיקי מופעים וכל סוכני התיירות והנסיעות בחברות גדולות, בהיקפים האלה, אבל אני מדייק את זה. נציע לצרף כאן בקריטריון של מעל 100 ועד 200 מיליון למי שנפגע ב-60%, ומעל 200 מיליון ועד 400 מיליון למי שנפגע ב-80%".