"משחקי ציד" הוא סרט מטורלל ומהנה לבעלי קיבה חזקה

"משחקי ציד" (בשרתי ה-VOD) הוא שילוב של מותחן אקשן קומי עם סרט אימה סאטירי

פריים מתוך הסרט “משחקי ציד” / צילום: באדיבות Tulip Entertainment
פריים מתוך הסרט “משחקי ציד” / צילום: באדיבות Tulip Entertainment

לפחות דבר אחד אפשר לומר בוודאות על הסרט האמריקאי "משחקי ציד", שעלה ממש לאחרונה לשרתי ה-VOD בארץ: מדובר בסרט הכי ביש מזל של 2020. ובהתחשב בכל מה שקרה, אתם יודעים כמה מתחרים היו לו על התואר הזה.

המותחן-אקשן-קומי-אימה-סאטירי הזה היה אמור לצאת בכלל בספטמבר 2019, אבל בעקבות אירועי הירי האיומים בדייטון ואל פאסו, היוצרים החליטו שאולי זה איננו האקלים הנכון להפיץ סרט על אנשים שנרדפים על-ידי קבוצה לא ידועה, ומוצאים את עצמם ניצודים בזה אחר זה באזור לא מוכר. אם זה לא הספיק, גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצטרף לחגיגה עם אחד התחביבים הבולטים של הפוליטיקאים לאחרונה, לצאת פומבית נגד סרטים שהם בכלל לא ראו, וכך שוב "משחקי ציד" משך אש.

בתחילת 2020, חברת ההפקה הקטנה בלומהאוס שאחראית על הסרט (היא חתומה גם על להיטים כמו "תברח", "בלתי נראה" ו"שחור על לבן" של ספייק לי) החליטה שהזעם חלף, ואולי בכל זאת שווה לשחרר אותו לבתי הקולנוע. התאריך הנבחר היה 13 במרץ 2020, משהו כמו דקה וחצי לפני שכל העולם נכנס לסגר. ביש מזל, כאמור.

די מצער שלקהל כבר לא תהיה הזדמנות לחוות את "משחקי ציד" על המסך הגדול, אבל ניחא. האמת היא, שגם אם זה לא נשמע כמו קומפלימנט גדול מדי בהתחשב בזה שכבר שלושה חודשים לא יצאו סרטים חדשים לקולנוע, מדובר באחד הסרטים הטובים ביותר של 2020.

על העלילה עדיף לא להרחיב כי היא באמת מלאה תפניות מצחיקות ומרושעות, ואת המסגרת הכללית כבר הזכרנו בהתחלה. אז רק נגיד שאומנם מדובר בסרט קצת פחות חכם ממה שהוא היה רוצה להיות, והמסרים שלו קצת ילדותיים, אבל איזה מסע מטורלל ומהנה הוא. אולי צריך גם להזהיר מראש צופים הנרתעים מאלימות על המסך ולהמליץ לכם בעדינות לבחור סרט אחר. אבל אם הקיבה שלכם חזקה מספיק, ואתם מאלה שלוקחים דברים בקלות, "משחקי ציד", שעל כתיבתו חתום גם דיימון לינדלוף (שהשנה סחף גם את עולם הטלוויזיה עם "השומרים"), הולך להיות כיף גדול בשבילכם.

אבל יותר מהכול, הסרט הזה הוא בעיקר תצוגת יכולת של אישה אחת, כזו ש-2020 אמורה להיות רשומה על שמה. מדובר בשחקנית בשם בטי גילפין, שצופי הטלוויזיה אולי מכירים אותה מהסדרות "GLOW" (שעליה הייתה מועמדת לאמי) ו"האחות ג’קי" בין היתר, וזהו התפקיד הקולנועי המשמעותי הראשון שלה. גילפין בוראת כאן את אחת הדמויות הכי טובות של הקולנוע לאחרונה, בהופעת משחק שקלינט איסטווד היה מקנא בה. במקביל, תוכלו למצוא אותה בתפקיד קטן יותר בסרט הנטפליקס המטופש "קופי וקארים", אם "משחקי ציד" לא שכנע אתכם שהיא הדבר הבא. היא לבדה מצדיקה צפייה בסרט החדש שביים קרייג זובל, אבל באמת שיש עוד המון הפתעות חוץ ממנה.

דירוג: 4