נעילה ירוקה בתל אביב; מדד ת"א נפט וגז זינק ב-14%

סקטור האנרגיה ריכז עניין על רקע הדיווח על מגעים למכירת נובל אנרג'י לשברון בכ-5 מיליארד דולר • דלק קידוחים טסה 30.1%, רציו המריאה ב-26.1% • אופקו הלת' זינקה 19.5% בדרך למדד ת"א 35

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

האם המירוץ לחיסון יקדים את החורף הקשה? וגם, הישראלית שלא מפסיקה לככב בוול סטריט ממשיכה לרכב על הקורונה | דו"ח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

17:25

יום המסחר בבורסה של תל אביב ננעל בעליות שערים. מדד ת"א 35 עלה ב-1%, מדד ת"א 125 קפץ ב-1.6% ומדד ת"א 90 זינק ב-2.8%. סקטור האנרגיה המריא על רקע הדיווח על מגעים למכירת נובל אנרג'י לשברון בכ-5 מיליארד דולר ומדד ת"א נפט וגז טס ב-13.9%. עוד בלטו בעליות מדד ביטוח פלוס שעלה ב-3.2% ומדד ביומד שעלה ב-2.5%. מדד הבנקים נחלש ב-0.3%.

השותפות בתמר ולוויתן יחד עם נובל אנרג'י הובילו את העליות באנרגיה, דלק קידוחים טסה 30.1%, רציו המריאה ב-26.1% וקבוצת דלק קפצה ב-14.2%.

17:10

בעקבות הודעתה של אורמת  על רכישת מתקן אגירת האנרגיה Pomona, בבנק הפועלים ציינו היום כי אורמת ממשיכה לפעול לגיוון פעילותה. האנליסט ירון פרידמן כתב כי תחום אגירת האנרגיה צומח מאוד בעולם. לדבריו, מאחר שמדובר עדיין במגזר קטן מאוד לחברה (כ-2% מסך הכנסותיה), ובתחום שנמצא עדיין בשלב החדירה וההשקעות, לפי שעה הפעילות הפסדית לחברה.

עם זאת להערכתו בתוך מספר רבעונים תעבור הפעילות לרווחיות, ובתוך מספר שנים כבר תהווה נתח מכובד יותר בפורטפוליו של אורמת.

16:40

מדד הנפט והגז ממשיך להוביל את עליות בבורסה של תל אביב והוא מזנק בשעה זו ביותר מ-14%. יחידות ההשתתפות של רציו ודלק קידוחים ממריאות ביותר מ-25%. 

15:10

המסחר מוסיף להתנהל בעליות חדות, מדד נפט וגז עולה בשעה זו ב-13%. השותפות של נובל במאגרי הגז הישראליים  דלק קידוחים  ורציו  טסות בכ-20%, מניית קבוצת דלק   מזנקת ב-12%.

14:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות בהובלת מניות האנרגיה. מדד ת"א נפט וגז מזנק ב-10.6%. מדד ת"א 35 עולה ב-1.7% ות"א 90 מזנק ב-2.6%.

מנייתה של אופקו הלת' מזנקת בכ-16% ומתקרבת בצעדי ענק לכניסה למדד ת"א 35 בעדכון המדדים החצי שנתי. החברה דיווחה מוקדם יותר מהיום כי המעבדה שלה BioReference חתמה על חוזה עם CDC לאספקת בדיקות לנגיף הקורונה. 

הראל השקעות מזנקת ב-5.6%. לסיכו  דיווחה על מו"מ מתקדם לרכישת 70% בחברות בארה"ב בתחום תשתיות כבישים בכ-3 מיליון שקל.

אורמת טכנולוגיות  דיווחה כי השלימה את העסקה לרכישת מתקן אגירת האנרגיה Pomona שבקליפורניה תמורת 43.9 מיליון דולר. המתקן יוסיף לאורמת נכס פעיל של 20 mw / 80 mwh וירחיב את הפורטפוליו של החברה בתחום אגירת האנרגיה. המתקן פעיל מסוף שנת 2016 עם חוזה ל-10 שנים עם Southern California Edison Company.

12:10

סקטור האנרגיה בולט בעליות בבורסה בתל אביב כאשר מדד ת"א נפט וגז מזנק בכ-10% בהובלת דלק קידוחים, דלק ורציו - השותפות בתמר ולוויתן יחד עם נובל אנרג'י שעתידה להימכר לענקית אנרגיה שברון בכ-5 מיליארד דולר.

10:05

המסחר בבורסה המקומית נפתח בעליות חדות בהובלת מניות האנרגיה דלק קידוחים , דלק  ורציו  השותפות יחד עם נובל אנרג'י במאגרי הגז הישראליים, וזאת בהמשך לדיווח מאתמול ולפיו ענקית האנרגיה שברון בדרכה לרכוש את נובל בכ-5 מיליארד דולר בעסקת מניות. 

מדד ת"א 35 מזנק ב-1.4%, ת"א 90 עולה בשיעור דומה וכך גם מדד הבנקים. 

אופקו הלת' מזנקת ב-11.7% על רקע הדיווח הבוקר כי המעבדה שלה BioReference חתמה על חוזה עם CDC לאספקת בדיקות לנגיף הקורונה.

אפולו פאוור  התקשרה במזכר הבנות עם Audi לשילוב היריעה הסולארית שלה בחלקי כלי רכב.

נייר חדרה  דיווחה על סכסוך עבודה בחברה הבת אמניר.

כלל ביוטכנולוגיה  הודיעה כי דירקטוריון החברה קיבל החלטה להנחות את הנהלת החברה לבחון ביצוע חלוקה, אשר לא מקיימת את מבחן הרווח, בדרך של רכישה עצמית של מניות החברה בסכום של עד 10 מיליון שקל.

09:30

ביג מעניקה הנחות לשוכרים בדמי השכירות על מנת להקל עליהם את ההתמודדות עם הגל השני של משבר הקורונה ופגיעתו במכירות בקניונים, כך נחשף הבוקר ב"גלובס". ביג תעניק הנחה של 25% לשכר הדירה הבסיסי החוזי לשוכרים בקניונים שלה שסגורים בחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר. בנוסף, תינתן הקפאה או דחייה של 25% נוספים תוך שהיא מציינת כי מועד התשלום בעבור חלק זה של שכר הדירה יידון מול הקבוצה בסיום אירועי הקורונה, במהלך שנת 2021.

08:30

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע הסנטימנט החיובי מעבר לים. אמש בניו יורק הנאסד"ק ננעל בשיא (בפעם ה-28 השנה), הבוקר באסיה המדדים מטפסים, ובאירופה 27 ממשלות האיחוד הגיעו להסכמה על הקמת קרן סיוע ליבשת

לאחר קשיים והתלבטויות, מנהיגי האיחוד האירופאי הסכימו הבוקר על חבילת סיוע בסך של כ-1.8 טריליון אירו שכוללת לראשונה גם הנפקת חוב משותף לכלל המדינות בסך של 750 מיליארד אירו.

בקרב המניות הדואליות, אלביט מערכות חוזרת עם פער חיובי קל של  0.2%, טבע חוזרת עם פער חיובי של 1.4%, טאואר עם פער חיובי של 0.6%, לייבפרסון חוזרת עם פער חיובי של 2%, נייס עם פער חיובי של 1.3%, מנגד פריגו חוזרת עם פער שלילי של 0.9%.

סקטור האנרגיה ימשיך לרכז עניין על רקע הדיווח לפיו שברון מנהלת מגעים לרכישת מפעילת קידוח תמר ולוויתן נובל אנרג'י בכ-5 מיליארד דולר בעסקת מניות. מדד ת"א נפט-גז זינק אתמול בכ-11%, בהובלת דלק ודלק קידוחים שזינקו בשיעור דו ספרתי.