מרוצים מהעיצובים של ווטסאפ? זו הישראלית שתהיה אחראית עליהם

יש לנו נציגה ישראלית בווטסאפ: עידית יניב מונתה לראש צוות העיצוב של תוכנת המסרים המידיים WhatsApp, לאחר ששימשה קודם לכן כמנהלת עיצוב מוצר בפייסבוק ישראל • בשנת 2017 נבחרה יניב לאחת מ-40 הצעירים המבטיחים של "גלובס"

עידית יניב / צילום: ענבל מרמרי, גלובס
עידית יניב / צילום: ענבל מרמרי, גלובס

יש לנו נציגה ישראלית בווטסאפ: עידית יניב (36) מונתה לראש צוות העיצוב של תוכנת המסרים המידיים WhatsApp, לאחר ששימשה קודם לכן כמנהלת עיצוב מוצר בפייסבוק ישראל. יניב עברה בשבועות האחרונים לקליפורניה ובחברה מספרים כי היא תצטרך להתמודד מחדש עם עיצוב מחדש של ה"סטטוס" בוואטסאפ, שיפור שיחות הוידיאו, השקת מצב Darkmode בוואטסאפ ועוד.

בשנים האחרונות הובילה יניב את קהילת העיצוב של פייסבוק בישראל ולקחה חלק בעיצובים של מוצרים שפותחו במרכז הפיתוח בתל אביב, בהם פייסבוק לייט ו- Connectivity. את יניב יחליף בתפקיד עדי בינדר, שהצטרף לפייסבוק לפני כשנתיים וחצי. בינדר, שמשמש גם כמרצה במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, הוביל בעבר את צוות העיצוב של מוביט וכן עבד בחברות הייטק נוספות.

יניב החלה את דרכה בעולם ההייטק בסטארט-אפ בתחום הפרסום למובייל בשם After Download, ולאחר מכן עברה לסטארט-אפ אונאבו, שנמכר ב-2013 לפייסבוק ועל בסיסו הוקם מרכז הפיתוח של הרשת החברתית בישראל. האפליקציה של אונבו הציעה למשתמשים שירותי VPN, התרעות מפני אתרים שעלולים להיות מזיקים ומפני אפליקציות שצורכות כמות גדולה של דאטה ועוד. באפריל 2019 הסירה פייסבוק את אפליקציית אונאבו וכן הפסיקה את פעילות אפליקציית מחקר השוק, על רקע ביקורת שספגה על פגיעה בפרטיות המשתמשים.

בשנת 2017 נבחרה יניב לאחת מ-40 הצעירים המבטיחים של "גלובס", אז סיפרה על המעבר מאונאבו לפייסבוק: "ידעתי שאני ממשיכה להיות מעצבת, אבל הייתי בשוק. זו חברה ענקית ופתאום קולגות שלי היו אנשים שהערצתי ושעקבתי אחריהם. שמות ענקיים בתעשייה של עיצוב מוצר, ופתאום אני צריכה לכתוב להם אימייל. אני חושבת שבאותה תקופה הייתי המעצבת הראשונה מחוץ לארצות הברית, אז הייתי צריכה להבין איך אני מבססת את עצמי ואיך אני מוכיחה את עצמי בתור מעצבת, ואיך אני עוזרת למרכז הפיתוח של פייסבוק תל אביב לגדול".

וויל קת'ארט, מנכ"ל ווטסאפ, התייחס למינוי: "עידית ידועה בכישרון העיצוב וביכולות המנהיגות שלה ואנחנו כל כך שמחים שהיא הצטרפה לוואטסאפ כדי להוביל את צוות העיצוב שלנו בבניית מוצרים פשוטים ושימושיים עבור שני מיליארד המשתמשים שלנו ברחבי העולם".