שוק ההון | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א: הלמן אלדובי זינקה 102% על רקע הצעת הרכש, אפקט שברון התפוגג ומניות האנרגיה צנחו

מדד מניות הנפט והגז צנח בכ-5% לאחר יומיים של עליות חדות • דלק קידוחים צנחה ב-8%, דלק נפלה גם היא ב-8% • אפולו פאוור זינקה ב-72%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 איבד 0.9%, ת"א 90 עלה ב-0.3%. מניות האנרגיה רשמו מימושים לאחר יומיים של עליות חדות על רקע עסקת נובל-שברון. דלק ודלק קידוחים צנחו ב-8%, רציו איבדה 6%. מדד ת"א נפט גז איבד 5.3%.

אפולו פאוור זינקה ב-72%, אופקו הלת' נפלה בכ-5%, טבע איבדה 3%.

אלטשולר שחם גמל זינקה בכ-8% על רקע הגשת הצעת רכש לבית ההשקעות הלמן אלדובי, שמנייתה זינקה ביותר מ-100%, בדומה לפרמייה של ההצעה.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.38 מיליארד שקל.

14:40

נמשכות הירידות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-725 מיליון שקל. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת ובבורסות אירופה המגמה שלילית. 

בעליות בולטות מניות בונוס ביוגרופ , פריון, בבילון  ובית שמש. 

בשוק האג"ח המגמה מעורבת ומדדי התל בונד נסחרים ביציבות. 

12:50

נמשכת המגמה השלילית בבורסה, במקביל לירידות בבורסות אירופה ובחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

הדולר עבר לעלייה של 0.2% לרמה של 3.427 שקלים ואילו האירו מתחזק בכ-1% לרמה של 3.955 שקלים. 

מניית אפולו פאוור  מזנקת בעוד 50% במחזור ער ומשלימה עלייה של 77% ביומיים. 

ירידות בולטות נרשמות במניות קבוצת דלק , רציו, פלוריסטם , אוגווינד ותמר פטרוליום. 

11:05

ירידות נרשמות כעת בבורסה, לאחר פתיחה מעורבת. מדד מניות הנפט והגז צונח בכ-6% לאחר יומיים של עליות חדות.

קבוצת דלק  יורדת בחדות.  התנגדות חריפה מצד חלק מהגופים המוסדיים להצעתה של קבוצת דלק לדחות בחודשיים את מועד גיוס ההון השני שלה, הובילה את החברה להגיש אמש למחזיקים הצעה נוספת לגיוס של כ-37% מהסכום כבר בשבוע הבא ואת יתרתו בעוד כחודשיים. שתי ההצעות יעלו הערב להצבעה באסיפות מחזיקי אגרות החוב של החברה. 

עליות בולטות נרשמות במניות אלקטרה, לפידות ופריון נטוורק . האחרונה עדכנה היום כי תרכוש את נכסי חברת PubOcean מבריטניה בתמורה לסכום שיגיע עד 22 מיליון דולר. מתוך הסכום, 4 מיליון דולר ישולמו במזומן במועד החתימה, 17 מיליון דולר בכפוף לביצועים כספיים בשנתיים הקרובות ו-1 מיליון דולר לשימור עובדים לתקופה של שנתיים. 

יחידת ההשתתפות של מילניום פוד טק מזנקת בכ-16% במחזור גבוה ביום המסחר הראשון שלה בבורסה. 

10:00

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 35 נסוג ב-0.6% ומנגד מדד ת"א 90 עולה ב-0.2%. 

עליות בולטות נרשמות במניות אופקו , אודיוקודס והמלט. מנגד, ירידות חדות רושמות מניות טבע ויחידות ההשתתפות של רציו  ודלק קידוחים. 

הדולר נחלש קלות לרמה של 3.418 שקלים. מנגד, האירו מתחזק ב-0.66% לרמה של 3.944 שקלים. 

07:10

1. יום המסחר בבורסה ייפתח הבוקר, ככל הנראה, במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, לאחר שאתמול רשמו מדדי המניות המובילים בתל אביב עליות, בהובלת מדד מניות הנפט והגז שזינק בכ-14%. בניו יורק ננעל אתמול המסחר במגמה מעורבת וגם בבורסות אסיה היום המגמה מעורבת.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

המסחר היום בתל אביב, ובכל הבורסות בעולם, ימשיך להיות מושפע כמובן מהדיווחים על העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ומנגד בהתפתחויות בנוגע למציאת חיסון וטיפול למחלה. 

2. מרבית המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו יורק עם פערים שליליים כך שהן צפויות לרדת היום. טבע , פריגו , לייבפרסון , נייס, פרטנר ואיי.אפ.אפ צפויות לאבד גובה. 

3. עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת והיום צפויה צ'ק פוינט הישראלית להציג את תוצאותיה לרבעון השני בשעות הצהריים. האנליסטים המסקרים את החברה צופים רווח של 1.43 דולר למניה והכנסות של כ-488 מיליון דולר.

טסלה צפויה לדווח לאחר סיום המסחר. האנליסטים המסקרים את החברה צופים שהיא תציג הפסד של 11 סנט למניה ברבעון האחרון, על הכנסות של כ-5.2 מיליארד דולר.  אתמול רשמה מניית טסלה  ירידה של 4.5% אולם מתחילת השנה היא זינקה ב-253% ושוויה של החברה הגיע לכ-290 מיליארד דולר - הרבה יותר משוויין של פורד, ג'נרל מוטורס וגם מזה של טויוטה היפנית או חברות אמריקאיות ענקיות כמו אינטל או הום דיפו. 

4. בגזרת הסחורות, הזהב והכסף לא עוצרים. לאחר עלייה חדה אתמול, מתכת הכסף מזנקת היום בעוד 5.4% למחיר של 22.70 דולר לאונקיה, והזהב עולה בעוד 0.8% ל-1,858 דולר לאונקיה - שיא חדש של 9 השנים האחרונות. 

שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים, מציין כי :ניכר כי  העלייה במפלס החששות בשווקים הפיננסים ברקע להתפרצות הקורונה וההאטה הכלכלית, הירידה החדה בריביות ובציפיות האינפלציה, וכן המדיניות המוניטרית המרחיבה בקרב הבנקים המרכזיים ברחבי העולם ממשיכה לתמוך בהסטת כספים לנכסי מקלט, דוגמת הזהב והין היפני".

"גם הכסף רשם זינוק חד השנה. הוא נתמך בעיקר מקיטון בהיצע עקב ירידה בתפוקת המכרות בעקבות הקורונה, מצפי לעלייה בביקוש מצד מגוון מוצרים תעשייתיים כמו פנלים סולאריים, וכן מהרצון של המשקיעים לגוון אפיקי השקעה ברקע לתמחור הגבוה בשוק המניות והאג"ח והיעדר תשואה באפיקים הסולידיים", אומר צסלר.