פארמוקן: בטכניון ימשיכו במחקרים הפרה-קליניים עם זני הקנאביס של החברה

במעבדות הטכניון החליטו להמשיך במחקרים הפרה-קליניים עם זני החברה לטיפול בהתוויות לטרשת נפוצה ולהפרעות שינה

חברת פארמוקן גלובל, העוסקת יותר מעשור בפיתוח וגידול של זני קנאביס רפואי, מדווחת במעבדות הטכניון החליטו להמשיך במחקרים הפרה-קליניים עם זני החברה לטיפול בהתוויות לטרשת נפוצה ולהפרעות שינה.

זאת לאחר שזני הקנאביס של פארמוקן נמצאו יעילים יותר מזני חברות קנאביס אחרות מישראל ומחו"ל שיעילותם נבחנה על ידי המעבדה לחקר הקנאביס הרפואי בטכניון.  

המעבדה בראשותו של פרופ' דדי מאירי מנהלת בחמש השנים האחרונות את פרויקט המאגר הישראלי, בשיתוף עם חברות מובילות לגידול קנאביס מהארץ ומהעולם. במסגרת הפרויקט נאספו על ידי הטכניון נתונים על אלפי מטופלים ונבחן הקשר בין הרכב הפיטוקאנבינואידים (קנאבינואידים טבעיים המצויים על צמחי קנאביס) להצלחת טיפול באינדיקציות רפואיות רבות.

בעל השליטה ומנכ"ל פארמוקן גיל חובש, מציין כי "אנו רואים את נושא המחקרים הקליניים לשוק הפארמה כמרכזי במיצוי הפוטנציאל הרפואי והעסקי של פארמוקן והפיכתה לחברה בינ"ל מובילה בתחום הקנאביס הרפואי. לאחרונה, דיווחנו על השלמת אבן דרך משמעותית בתהליך ראשון מסוגו בישראל של גידול והפרחה מלאים של תפרחת קנאביס רפואי שמקורה בתרביות רקמה בתנאי מעבדה. השלמתו של פיתוח זה, תאפשר לגופי וחברות המחקר ליהנות מחומר גלם אחיד, הדיר ונקי, אשר יהווה בסיס לייצור חומרי גלם המיועדים למחקרים בתחום הפארמה".

שוויה של פארמוקן  בבורסה עומד כיום על כ-142 מיליון שקל לאחר שמניית החברה רשמה ירידה של 22% בשנה האחרונה. 

בתחילת החודש דיווחה החברה על הסכם שיתוף פעולה לגידול ורכישת קנאביס רפואי שמקורו בייחורים ושתילים של פארמוקן העומדים בתקן IMC-GMP עם חברת בזלת ועם חוות הגידול עין חצבה. להערכת פארמוקן, ההכנסות הצפויות מהסכם זה יהיו בהיקף של 30 מיליון שקל לפחות בשנת 2021.