"אחד הרבעונים הכי יוצאי דופן שעברנו": צ'ק פוינט עקפה תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח ברבעון השני

המייסד והמנכ"ל שויד: "את כל זה עשינו בעולם וירטואלי ושונה שהיה מוכר רק מספרי מדע בדיוני" • במחצית הראשונה נרשמה צמיחה של 3.3% בהכנסות ל-992 מיליון דולר, והרווח הנקי צמח ב-3.4%

הרבעון השני היה רבעון חזק עבור חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט, שעקפה משמעותית את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם ברווח הנקי. צ'ק פוינט, בניגוד למנהגה, לא מסרה תחזיות לרבעון זה על רקע השפעות מגפת הקורונה, אך בעוד שהאנליסטים ציפו להכנסות של 488 מיליון דולר (בדומה לרבעון הראשון), ולרווח נקי Non-GAAP של 1.44 דולר למניה, התוצאות בפועל הצביעו על הכנסות של 506 מיליון דולר ורווח של 1.58 דולר למניה.

המחצית הראשונה הסתיימה עם צמיחה של 3.3% בהכנסות ל-992 מיליון דולר, ועם רווח נקי Non-GAAP של 431 מיליון דולר, עלייה של 3.4%.

גם לרבעון השלישי צ'ק פוינט לא מוסרת תחזית. מייסד ומנכ"ל החברה, גיל שויד, אמר היום במסיבת עיתונאים שנערכה באמצעות זום כי "מצד אחד, הלקוחות משתדלים להמשיך בעסקים כרגיל ויש לנו פייפליין בריא של עסקאות. מצד שני, רמת האי-ודאות והתרחישים שאנו חשופים אליהם - מטורפים. העולם נשאר סגור, באירופה שקצת יצאה מהמשבר יש מדינות שבהן מתחיל גל שני; ישראל - שאף אחד לא הגיע להישגים שלה בבלימת הקורונה, לצערנו מובילה גם בגל השני, וארה"ב עדיין סגורה. העסקים שלנו מתקדמים היטב, אבל צריך לזכור את רמות האבטלה, הירידה בהוצאות הצרכנים - ליבי איתם - והשינויים האלה משפיעים גם על העולם העסקי".

בפן החיובי, מציין שויד כי "העולם יותר מחובר ויצטרך יותר אבטחה, על רקע המעבר לענן ולעבודה מהבית. אבל מודל כלכלי מסתמך על טרנדים מתמשכים, וכעת הטרנדים משתנים. בכל מקרה, חלק גדול מההכנסות שלנו הן ממנויים, ורוב ההכנסות האלה לרבעון השלישי - כבר אצלנו. אנחנו מקווים לטוב ונערכים להמשך ביזנס טוב, אך כל תרחיש אפשרי בימים אלה".

ברבעון הראשון ההכנסות משקפות צמיחה של 3.6% ביחס לרבעון המקביל. ההכנסות ממוצרים ורישיונות נותרו כמעט ללא שינוי ברמה של כ-123 מיליון דולר, וגם בהכנסות מעדכוני תוכנה ותחזוקה הגידול היה זניח והן הסתכמו ב-219 מיליון דולר. מנגד, ההכנסות ממנויי אבטחה צמחו ב-10.3% ל-164 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי הגיע לכ-196 מיליון דולר, לעומת כ-186 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הסתכם ב-225 מיליון דולר, צמיחה של 6.4%, והרווח הנקי למניה הסתכם כאמור ב-1.58 דולר, לעומת 1.38 דולר ברבעון המקביל.

מספר המניות המשיך להצטמצם על רקע רכישה עצמית של מניות. במהלך הרבעון נרכשו 3.1 מיליון מניות ב-325 מיליון דולר, כלומר לפי מחיר ממוצע של כ-105 דולר למניה, לעומת המחיר הנוכחי שגבוה מ-124 דולר ומשקף לצ'ק פוינט שווי של 17.4 מיליארד דולר.

צ'ק פוינט ייצרה ברבעון תזרים של 252 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסיומו היו לה בקופה קרוב ל-4 מיליארד דולר.

שויד אמר היום כי הרבעון הראשון "היה אחד הרבעונים הכי יוצאי דופן שעברנו. הגדילה בהכנסות היא בעיקר כתוצאה מפעילות אנשי המכירות שלנו וההצלחה בשוק, והגדילה ברווח למניה היא בזכות קיטון בהוצאות הנסיעות - אנחנו כבר 4 חודשים ללא טיסות. זה היה רבעון מאוד אקטיבי ופורה עם הרחבת היצע המוצרים ותוצאות פיננסיות מאוד טובות, ואת כל זה עשינו בעולם וירטואלי ושונה, שיכולנו לדמיין עד עכשיו רק בספרי מדע בדיוני".

עלייה במספר מתקפות הסייבר

שויד ציין שישנה עלייה במספר התקפות הסייבר, והזכיר בפרט את SIGRed, שעלול להתפשט ממחשב למחשב בלי צורך שמישהו יוריד או יפעיל תוכנה ולתקוף כל סביבה ארגונית. "בקריירה שלי, זו אחת החולשות המפחידות ביותר שראיתי", אמר שויד וציין שמוצרי החברה יכולים להגן מיידית.

עוד הוסיף כי יש עלייה בהתקפות שקשורות למצב: לדוגמה, אחוזי האבטלה עולים וההתקפות מבוצעות למשל על-ידי שליחת קורות חיים. "ראינו כמה האפקט של מגפה ביולוגית יכול להיות רע. להבדיל ממגפה ביולוגית שבה חולה אחד יכול להדביק שני אנשים או יותר, ב'מגפת סייבר' מחשב אחד יכול להדביק עשרות ומאות. קצב ההדבקה הוא פי 9 ממגפה ביולוגית, וזמן ההתפשטות שבמגפה ביולוגית הוא בקצב הכפלה של ימים, פה הוא דקות ושניות. העולם חייב להיערך לכך".

לדבריו, צ'ק פוינט ממשיכה לחפש רכישות, אך השוויים של חברות בתחום לא ירדו, כך שהמשבר לא יצר הזדמנויות מיוחדות. בניגוד לחברות הייטק אחרות שהחלו לפטר עובדים, שויד אומר שבצ'ק פוינט לא שוקלים לפטר ואף להיפך: "הקפאנו פיטורים אפילו מסיבות של ביצועים ואנו נותנים לכל עובד צ'אנס לשמור על העבודה. זה לא עסקים כרגיל ואנחנו מנסים בכל מחיר להגן על האנשים שלנו, כי אנחנו יודעים שלא קל בחוץ".

כאמור, מסיבת העיתונאים שערכה החברה בוצעה באמצעות זום - למרות שהשבוע צ'ק פוינט חשפה בעיית אבטחה בתוכנה, שתוקנה בעקבות זאת. לדברי שויד, "זום יקרה לי כי עזרה לנו להתמודד עם הסביבה החדשה והם עושים עבודה פנומנלית. עזרנו להם למנוע הונאה של התחזות, ועד היום לא מצאנו אצלם אפשרות לפרוץ למחשבים או להאזין לשיחות, שאלו הדברים שאנשים מפחדים מהם".