הקואליציה מתפרקת: ח"כ גפני מציג הצעות חוק לאיסור הכנסת חמץ בפסח לביה"ח

כשעה לאחר שאושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק לאסירת טיפולי המרה, התכנסו ראשי הסיעות החרדיות לישיבת סיעה בכנסת והחליטו כי הם רואים את ח"כ בני גנץ כמי שהפר כלפיהם את ההסכם הקואליציוני • גם הליכוד ורה"מ נתניהו אינם חפים מאשמה, לפי סיעת יהדות התורה

נציגי המפלגות החרדיות בהעברת החוק האוסר על "טיפולי המרה" / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
נציגי המפלגות החרדיות בהעברת החוק האוסר על "טיפולי המרה" / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כשעה אחרי ההצבעה במליאה לאישור הצעת חוק פרטית שתאסור ביצוע טיפולי המרה, התכנסו ראשי הסיעות החרדיות לישיבת סיעה בכנסת. תוך זמן קצר לאחר ההתכנסות, הציג ח"כ משה גפני שתי הצעות חוק פרטיות: הראשונה היא  הצעה לחוקק את פסקת ההתגברות על בית המשפט העליון באמצעות תיקון לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו חקיקה מן הסוג הזה, תחייב 61 אצבעות בכל אחת מן הקריאות, דבר שאין לליכוד, ולשאר מפלגות הימין.

ההצעה שניה שהניח גפני היא לאפשר לבתי החולים לאסור הכנסת חמץ בפסח. גפני אמר: "מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוקים החשובים הללו".

סיעת יהדות התורה החליטו כי הם רואים את ח"כ בני גנץ כמי שהפר כלפיהם את ההסכם הקואליציוני. "כחול לבן פגעו באמון ובשותפות עם יהדות התורה. אנחנו מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפיהם", נאמר בלשון ההודעה.

עוד נאמר בהודעת יהדות התורה כי הם רואים בליכוד ובראש הממשלה בנימין נתניהו אחראים להפרת ההסכם הקואליציוני "הן בהצבעה של חלק מחבריהם בעד והן באלה שהצביעו ברגליים ונעדרו".

כ-13 ח"כים מן הליכוד, כולל ראש הממשלה נתניהו, נעדרו מן ההצבעה בה אישרה המליאה ברוב של 43:35 את הצעות החוק הפרטיות של ניצן הורוביץ ומירב מיכאלי, שיאסרו על פסיכולוגים ועובדי רשויות לפעול לבצע פעולות המרה במטופלים.

בנוסף בסיעת יהדות התורה הודיעו היום שהם יגישו בשבוע הקרוב חוקים בנושאי דת ומדינה: "חוקים אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלות אותם בהסכמה".

באשר לחוק הקורונה, העובר בשעה זו הכנה לקריאה שניה ושלישית בוועדת חוק חוקה ומשפט, הודיעו ביהדות התורה שהם יתמכו בחוק "בשם העיקרון ההלכתי המקודש של פיקוח נפש".ה"מלבד זאת, אנחנו רואים את עצמנו כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות ונשקול בהתאם את צעדנו בהמשך", נאמר בהודעת המפלגה.

סיעת דרך ארץ הם היחידים מבין הקואליציה שקראו עד כה להרגעת הרוחות. "כל מנהיג עם טיפת אחריות לאומית מבין שאי אפשר ללכת לבחירות. מציעים לכולם להרגע", נאמר בהודעת סיעת השניים, האוזר והנדל