בעקבות זעם המסעדנים והתגובות ברשת: הוט תקצר את סרטון הפרסומת עם גל גדות

מסעדנים מובילים מחו על כך שהפרסומת החדשה של הוט בכיכובה של גל גדות מעודדת אנשים לא לצאת מהבית, דווקא בתקופה זאת בה עסקיהם נפגעו במיוחד • הוט תקצר את הסרטון כך שלא יוצג הקטע בו גל ובן זוגה בוחרים ללכת מהמסעדה

לוגו הוט 2019
לוגו הוט 2019

הכעס, ההתנצלות והשינוי: החל מהיום חברת הוט תעלה גרסה מקוצרת של סרטון הפרסומת החדש שלה בכיכובה של גל גדות, לאחר שהצליח לעורר זעם רב בקרב מסעדנים ולייצר בעקבות זה שיח שלילי ברשת.

הסרטון שעלה השבוע באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן ממשיך את הקו הפרסומי של הוט 'הכי טוב בבית' תוך התאמה לרוח תקופת הקורונה, שמציבה התמודדויות בפני מי שמבקש לבלות מחוץ לבית.

בסרטון נראית הפרזנטורית הקבועה של החברה השחקנית גל גדות בדרכה לצאת לבילוי עם בן זוגה, והתלאות שהם לכאורה עוברים בדרך - מהקושי להסתדר עם בייביסיטר והחשש מללחוץ על כפתור מעלית ועד להתמודדות עם מלצרית במסעדה שמתעטשת עליהם וגורמת להם לברוח.

הפרסומת אולי התיימרה להיות הומוריסטית, אבל את המסעדנים שנמצאים בעיצומו של המשבר הקשה בתולדות הענף והתמודדו השבוע גם עם אי הוודאות בשאלה האם יוכלו לפתוח את בתי העסק שלהם ובאיזה פורמט זה ממש לא הצחיק.

הקמפיין שמפחיד את הלקוחות שלהם, שממילא מפחיתים בימים אלה את היציאות שלהם מהבית, היה הדבר האחרון שהמסעדנים נזקקו לו בשבוע זה, והם לא היססו להגיב בזעם גם ברשתות החברתיות וגם בתקשורת ישירה מול החברה.

בין המגיבים היה גם השף גיא גמזו השף של מסעדת אריא שכתב פוסט ארוך וקבל על מה שכינה הניתוק של הוט והבחירה שלה להעלות בתקופה כזאת פרסומת "המעודדת ומחזקת את ההפחדה ליציאה מהבית".

השף דוד פרנקל הנחשב לחבר אישי של גדות עצמה כתב "מצער שחברת הוט עושה שימוש באסטרטגית ההפחדה של הממשלה לצורכי שיווק. ענף המסעדנות וענפים נוספים במשק סובלים מההפחדה העקבית שגורמים לגסיסת הכלכלה הישראלית. בימים אלה מצופה מכולם ליותר רגישות והתחשבות בנושא. הדרך היחידה לעבור את תקופת הקורונה היא בשמירה על שגרת חיים וצרכנות רגילה ככל האפשר תוך כדי שמירה על ההנחיות ודאגה לבריאות הציבור. גל גדות היא גיבורת על שפוקדת מסעדות לפני ובזמן הקורונה ואין לי שום טענה כלפיה".

אף שעיקר הביקורת הופנתה לחברה ולא אליה באופן אישי העלתה גל גדות סטורי עם צילום מביקור במסעדה והתנצלות: " אלמה ואני עשינו דייט היום. במסעדה. והיה טעים. המסעדה דאגה שכל לקוחותיה ועובדיה (כמובן) ישמרו על הכללים. ריחוק חברתי, הגיינה וכל ההנחיות המתבקשות. זוהי תקופה קשה לכל המסעדנים ולרגע אחד לא התכוונתי לגרום להם נזק על הנזק שאיתו הם מתמודדים גם ככה. נכון שהיום מורכב יותר לצאת מהבית אבל אם רק נשמור על הכללים נוכל לפחות לנסות לחיות לצד הקורונה מבלי לסכן אף אחד ולתמוך בכלכלה ובכל העצמאים שמתמודדים מול צונאמי כלכלי ענק".

כתוצאה מהדברים, הוט תעלה גרסה מקוצרת של הסרטון שלא יכלול את סצינת המסעדה. לכאורה המסעדנים רשמו ניצחון אבל זה ניצחון מדומה: בסרטי פרסומת כאלה מקובל להעלות גרסה ארוכה למספר ימים ואז לאחר שהמסר הוטמע ומספר הפעמים שאיתו שואפים להגיע עם המסר לקהל היעד הושלם, מעלים וגרסה קצרה. הוט העלתה את הפרסומת באינטנסיביות בימים האחרונים, כך שיש להניח שהכיסוי אליו ביקשה להגיע - בוודאי בימים שהביקוש לפרסום בטלוויזיה איננו גבוה - הושלם, וממילא גרסה קצרה הייתה עולה בקרוב עם הביקורת או בלעדיה.

מהוט נמסר בתגובה כי "כוונתנו הייתה להציג סיטואציה באופן הומוריסטי על המצב וכמובן לא לפגוע באיש. אנו מבינים את עמדת המסעדנים ונעשה את ההתאמות הנדרשות. מאחלים לכולם בריאות וחזרה מהירה לשגרה".