ח"כ זוהר: החיבור עם כחול לבן לא ימשיך ללא שינוי; הנשיא ריבלין: חדלו מהשיח על הקדמת בחירות

"הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות", כך כתב יו"ר הקואליציה בחשבון הטוויטר שלו • הנשיא ריבלין דרש מהמערכת הפוליטית "התעשתו! חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה!"

מיקי זהר / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
מיקי זהר / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אמר הבוקר (ה') כי אם החיבור הפוליטי בין הליכוד לכחול לבן לא ישתנה, המדינה תלך למערכת בחירות.

"‏החיבור הפוליטי בינינו לבין כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי. המצב שנוצר מביא לחוסר היציבות של הממשלה מה שגורם לחברי הקואליציה לעשות ככל העולה על רוחם ללא משמעת קואליציונית. הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות", כתב זוהר בחשבון הטוויטר שלו.

הדברים של זוהר מגיעים בסיומו של שבוע בו מרבית הקטטות הפומביות שלו היו עם חברי הליכוד ולא עם חברי כחול לבן. זוהר השתלח באופן בוטה בשר האוצר ישראל כ"ץ במהלך דיונים בוועדת הכספים, כמה ימים קודם לכן הוא שלח מכתב איום פיטורין ליו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, אך כשהתגלה שהליך ההדחה ליו"ר ועדות הוא מורכב, זוהר ציין כי היא לא תודח, אך פעל כדי לרוקן מתוכן את הוועדה שבראשותה היא עומדת.

לצד איום הבחירות של זוהר, שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום בגל"צ כי "אמרתי לנתניהו שזו לא העת ללכת לבחירות, עם כל הקושי של ניהול הקואליציה. אין לנו אופציה עכשיו עוד פעם לדרדר את המדינה"

גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הגיב בדאגה לאור ההתפתחויות בכנסת במהלך השבוע, לרבות העברת חוק האוסר טיפולי המרה, לא בשל החוק עצמו אלא בשל ההשלכות של כך על הזירה הפוליטית.

"אני מבקש לפנות מכאן - אל חברי הממשלה כולם. אני, כמו יתר אזרחי המדינה, עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בכנסת ישראל, המטלטלות שוב ושוב את השותפות השברירית ממילא, בין כל סיעות הקואליציה", אמר ריבלין במהלך מפגש הוקרה עם העובדים הסוציאליים.

בפניה, שנכתבה גם בחשבון הטוויטר של הנשיא, קרא ריבלין להתעשתות ציבורית: "מכאן, אני קורא לכולכם, אזרח ככל האזרחים - המדבר אליכם בשמם. המדבר אליכם מגרונם - התעשתו! חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה! מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף. אזרחינו, כולם, זקוקים לכם ממוקדים, בהירים, פועלים לפתרון המשבר חסר התקדים אליו נקלעה מדינת ישראל והאנושות כולה. בידכם הדבר לעשותו- הוכיחו לנו זאת".