החמצה של 90%: כוכב ה-NBA ספנסר דינווידי גייס רק 1.3 מיליון דולר בהנפקת המטבע הדיגיטלי שלו

כדורסלן הברוקלין נטס הצליח לגייס רק 10% מסכום היעד בהנפקה • המשקיעים רכשו רק 9 מתוך 90 הסקיוריטי טוקנס שהוצעו למכירה, כל אחד מהם במחיר של 150 אלף דולר

הכדורסלן ספנסר דינווידי מקבוצת ברוקלין נטס ב-NBA  / צילום: רויטרס
הכדורסלן ספנסר דינווידי מקבוצת ברוקלין נטס ב-NBA / צילום: רויטרס

ספנסר דינווידי (Spencer Dinwiddie), מכוכבי קבוצת ברוקלין נטס מליגת הכדורסל האמריקאית המקצוענית NBA, השלים אתמול (יום ד') גיוס של 1.35 מיליון דולר באמצעות הנפקה של מטבע דיגיטלי הנחשב לנייר ערך (Security token), שערכו מגובה בחוזה האישי שלו בקבוצת הכדורסל.

על פי דיווח שפורסם באתר האמריקאי "The Block", המסקר את תחום המטבעות הדיגיטליים, היעד של דינווידי היה לגייס בהנפקה זו סכום של 13.5 מיליון דולר. בהנפקה הוצעו למכירה 90 מטבעות דיגיטליים ("סקיוריטי טוקנס") בשם SD26, כל אחד מהם במחיר של 150 אלף דולר ליחידה. ואולם, בסופו של דבר, המשקיעים שהשתתפו בהנפקה רכשו רק תשעה מתוך 90 הסקיוריטי טוקנס שהוצעו למכירה.

שם המטבע הדיגיטלי של דינווידי, SD26, הוא שילוב בין ראשי תיבות שמו של הכדורסלן לבין המספר 26 המתנוסס על גופיית השחקן שלו. המטבעות שהונפקו על ידי דינווידי נחשבים לאיגרות חוב דיגיטליות, המגובות בחלק מהחוב של קבוצת הברוקלין נטס לדינווידי על פי החוזה שלו, המסתכם ב-34 מיליון דולר לשלוש שנים.

תשעת המטבעות הדיגיטליים מבין ה-90 שהוצעו למכירה, נרכשו על ידי שמונה משקיעים בסך הכל, על פי מסמך Form D שהוגש אתמול לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC). ככל הנראה, לא יהיו עוד סבבי גיוס בהנפקת המטבע SD26 של דינווידי. חברת Tritaurian Capital, שאותה מינה במרץ האחרון הכדורסלן לשמש ברוקר-דילר בהנפקה, פיקחה על תהליך הנפקת המטבע ונעלה אותו בסיומו.

לא ברור עדיין מדוע הנפקת המטבע של דינווידי זכתה לביקושים כה דלים. הנפקת הסקיוריטי טוקן עוררה עניין רב בתקשורת האמריקאית כשהכדורסלן הכריז עליה בראשונה בתחילת השנה, אבל נראה כי העניין בה דעך לאחר שליגת ה-NBA מתחה ביקורת על המהלך, ואף איימה לסלק את דינווידי מהליגה - ובעקבות איום זה נאלץ הכדורסלן לערוך כמה תיקונים בתנאי ההנפקה.

בחודש שעבר גילה דינווידי בן ה-27 כי הוא נושא בגופו את וירוס הקורונה, לאחר שקיבל תוצאה חיובית בבדיקת הנגיף. לאחר היוועצות עם רופאיו, החליט הכדורסלן שלא להצטרף אל קבוצתו בפתיחתה המחודשת של ליגת ה-NBA, אחרי שגם בבדיקת הקורונה השנייה שערך מוקדם יותר החודש, הייתה תוצאה חיובית. משחקי הליגה יתחדשו ביום חמישי הבא, 30 ביולי, וייערכו במתחם ESPN Wide World of Sports Complex הסמוך לעיר אורלנדו שבפלורידה.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.