עלות שיפוץ הלשכה של סגן שר הבריאות: 1.4 מיליון שקל

גורמים ממשרד הבריאות סיפרו שהם נדהמו מהיקף השיפוץ, במיוחד לאור העובדה שלא ברור כמה זמן תחזיק הממשלה הנוכחית מעמד • משרד הבריאות: "בשנים האחרונות במשרד הבריאות כיהן סגן שר במעמד שר ועל כן לא היו שתי לשכות בבניין משרד הבריאות"

יואב קיש, סגן שר הבריאות / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יואב קיש, סגן שר הבריאות / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עלות השיפוץ של לשכת סגן שר הבריאות יואב קיש תעלה למשלם המסים הישראלי 1.4 מליון שקל, כך נודע ל"גלובס" בשיחה עם מספר מקורות.

לפני מספר שבועות פרסמנו ב"גלובס" כי סגן השר קיש שוהה בקומה הראשונה בבניין ממשרד הבריאות, וממתין שתשופץ עבורו לשכה בקומה ה-13 בבניין. בהתחלה ביקש קיש מקלחת פרטית שתיבנה בסמוך ללשכה, אך במשרד הבריאות הבהירו שזה מנוגד לנהלים והוא ויתר על כך.

בשבועות שחלפו הסתבר שהיקף השיפוץ נרחב ממה שתואר בתחילה. כדי לפנות את המקום הנחוץ בקומה ה-13, הוזזו 16 עובדים ממשרדיהם, ביניהם בכירים. האגף שפונה הוא האגף לרישוי מקצועות רפואיים אשר בראשו עומד פרופ׳ שאול יציב.

בתחילה, הוצע לעובדי האגף לשבת בתוך הספריה של משרד הבריאות, הנמצאת בבניין סמוך. אך בספריה מצויים רק שולחנות בחלל פתוח, ולכן הוחלט שספריית משרד הבריאות תפונה מן המקום, ואגף הספריה יעבור גם הוא שיפוץ כדי להתאימו לעובדי אגף רישוי המקצועות הרפואיים.

כתוצאה מכך, בקומה בה נערך השיפוץ ייבנה חדר ישיבות צמוד ללשכת סגן השר, ועלות השיפוץ בקומה זו מוערכת בכ-750 אלף שקל. בנוסף, הספריה של משרד הבריאות תרוקן ובמקום ייערך שיפוץ שמוערך בכ-650 אלף שקל. בסך הכל עלות השיפוץ עומדת על 1.4 מיליון שקל. השיפוץ מתחיל בימים אלה ועשוי להימשך כחודשיים.

גורמים ממשרד הבריאות סיפרו שהם נדהמו מהיקף השיפוץ, במיוחד לאור העובדה שלא ברור כמה זמן תחזיק הממשלה הנוכחית מעמד. עוד סיפרו כי השיפוץ הנרחב נראה בזבזני.

מלשכת סגן השר נמסר הסכום הנקוב, כולל שיפוצים נוספים בבניין משרד הבריאות שאינם קשורים ללשכת סגן השר. מיותר לציין שסגן השר אינו אחראי ואינו מעורב בנושא השיפוצים בבניין ותיקצובם, ולשם כך יש אנשי מקצוע במשרד וועדות פיקוח במשרד האוצר שמאשרות כל הוצאה.

משרד הבריאות מסר בתגובה: "בשנים האחרונות במשרד הבריאות כיהן סגן שר במעמד שר ועל כן לא היו שתי לשכות בבניין משרד הבריאות. עם כניסת ח"כ יואב קיש לתפקיד סגן שר הבריאות החל תכנון לשכה באחת מקומות הבניין עבור סגן השר, ממנה יוכל לעבוד ביחד עם צוותו על פי נהלי מנהל הדיור הממשלתי.

"השבוע החל השיפוץ לאחר קבלת כל האישורים מוועדת הפטור של מנהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר ולאחר סיום מכרז כמחויב בחוק. כל פעולה שנעשית במסגרת כל שיפוץ במשרד הבריאות נעשית לפי הנהלים וכפופה לאישור משרד האוצר".