בתי הספר של החופש הגדול ופעילויות הקיץ של משרד החינוך יימשכו כסדרם

מסגרות המשרד עד כיתה ד' יוסיפו לפעול במתכונת הנוכחית עד המועד המקורי ב-6 באוגוסט • ראש הממשלה אישר את המשך הפעילות כשבוע לאחר ההחלטה על סגירת כל מוסדות החינוך בעקבות נתוני התחלואה בקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (ה') כי פעילויות הקיץ של משרד החינוך, כולל בתי הספר של החופש הגדול, יימשכו כסדרן עד 6 באוגוסט. זאת לאחר שבסוף השבוע שעבר הוחלט על סגירת כל מוסדות החינוך ללא יוצא מן הכלל, עקב העלייה בנתוני התחלואה בקורונה. ביום שני האחרון התקיימה פגישה בנושא בה לא התקבלה החלטה, ובסיומה נמסר כי בחמישי הקרוב תיערך ישיבה נוספת שתגיע לכדי הכרעה.

נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ היו אמורים להיפגש היום כדי לדון בהכרעה בסוגיית פעילות הקיץ במוסדות החינוך, אך הפגישה התעכבה במשך שעות וההורים נותרו עם סימן שאלה. יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, מתח ביקורת על התנהלות המדינה. "הורי ישראל המומים שממשלת ישראל לא מוצאת את הזמן לדון אם בית ספר של החופש הגדול יתקיים ביום ראשון", אמר. "האם לא ברור לכולנו שמגיע לנו להתכונן?".

שר החינוך יואב גלנט הביע התנגדות לסגירת מערכת החינוך. גלנט אמר אתמול במליאת הכנסת כי המערכת היא "עוגן של יציבות" עבור התלמידים, המורים, ההורים והמשק והישראלי.

יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, שיגר מכתב לשר גלנט בו הביע את תמיכתו בהמשך הפעלת גני הילדים ובתי הספר של החופש הגדול. "סגירה תגרום נזק גדול למשק, להורים וגם לילדים שיישארו בלא מסגרות", כתב. "מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות יחד עם מערכות משרד החינוך עושים מאמצים גדולים לקיים את המפעלים תוך שמירה קפדנית על כללי התו הסגול".

ד"ר נעמי מורנו, מנהלת האגף לגיל הרך בוויצו, הזהירה בריאיון ל"וואלה! NEWS" כי לאי הוודאות בנושא יש השלכות על ההורים, העובדים והמורים. "אנחנו נערכים לכל תרחיש וכל סיטואציה, אנחנו כמובן נערכים גם לסגירה וגם להמשך", אמרה.

"לחוסר היציבות בעצם הסגירה והפתיחה יהיו השלכות על הילדים, על ההורים והמשק. אני יכולה להבין לגמרי את ההורים, הם נמצאים במצב של אי-ודאות, יש תסכול גדול וחוסר יכולת לצאת לעבודה, והמצב טומן בחובו הרבה מאוד קשיים", הבהירה ד"ר מורנו. "יש גם אי-ודאות לגבי העובדים עצמם והפרנסה שלהם. קבלת ההחלטות צריכה להיעשות תוך תכנון כמה שניתן, ולא כהחלטה שמתקבלת מהערב למחר".