באוצר סיכמו על פתרון לבעיית ימי הבידוד של הצוותים הרפואיים

לפי המתווה לא ינוכו ימי הבידוד או המחלה של אנשי הצוותים הרפואיים ששהו בבידוד או חלו בנגיף הקורונה עקב טיפול בחולה מאומת • כמו כן, עובדים אלה יקבלו תשלום נוסף על תקופת ימי הבידוד או המחלה

ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בעקבות פנייתו של ח"כ אופיר כץ לשר האוצר גובש ע"י הממונה על השכר באוצר מתווה לפיו לא ינוכו ימי הבידוד או המחלה של אנשי הצוותים הרפואיים ששהו בבידוד או חלו בנגיף הקורונה עקב טיפול בחולה מאומת. כמו כן, עובדים אלה יקבלו תשלום נוסף על תקופת ימי הבידוד או המחלה.

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "כחלק ממתווה האחיות שגיבשתי השבוע שבו סיכמנו על סיוע עצום למערכת הבריאות בין היתר הוספת 2,000 תקנים לאחיות ו-400 תקני רופאים, כדי לסייע להם להתמודד עם תקופה מאתגרת זו, סיכמתי יחד עם ח״כ אופיר כץ על תיקון חשוב המונע פגיעה בשכרם של הצוותים הרפואיים. מחובתנו לספק להם את כל התנאים לעמוד במשימתם ולאפשר להם לעסוק בהצלת חיים".

בחודשים האחרונים נשלחו צוותים רפואיים שנחשפו לחולי קורונה במסגרת עבודתם לבידוד, ונאלצו לממן את תקופת הבידוד מתוך מכסת ימי המחלה שלהם, כאשר רבים מהם לא מקבלים תשלום עבור מלוא ימי המחלה. מספר עובדי הצוותים הרפואיים הנדרשים לבידוד הולך ועולה מיום ליום, כשם שמספר חולי הקורונה מטפס. לפי נתוני משרד הבריאות, 3156 אנשי מערכת הבריאות נמצאים בבידוד. הבוקר סיכמו שר האוצר, ישראל כ"ץ ומרכז הקואליציה בוועדת הכספים, חבר הכנסת אופיר כץ, על פתרון לבעיית ימי הבידוד של הצוותים הרפואיים.

חבר הכנסת אופיר כץ: "אני מברך על היענות שר האוצר לבקשה שלי. הצוותים הרפואיים פועלים יום ולילה על מנת לטפל ולשמור על בריאות הציבור, ומסכנים בכך את בריאותם ובריאות משפחתם, זו חובתנו להבטיח שהם לא יפגעו מזה כלכלית. תיקון העוול הזה חשוב מאין כמותו."