לאחר ההודעה על עיכוב בייצור שבבים מבוססי טכ' 7 ננומטר: אינטל נופלת, המתחרות מזנקות

בוב סוואן הודיע אמש על עיכוב של שנה בייצור שבבים שמבוססים על טכנולוגיית 7 ננו מטר בשיחה עם אנליסטים עם פרסום דוחות הרבעון השני • מניות המתחרות מגיבות בעליות חדות: TSMC מזנק ב-12%' AMD עולה ב-10%

בוב סוואן,/ צילום: רויטרס
בוב סוואן,/ צילום: רויטרס

לאחר מספר רבעונים שבהם שוב ושוב נדחה מועד המעבר לארכיטקטורת ייצור של 7 ננומטר, הודיעה אמש אינטל על עיכוב של שנה בייצור שבבים שמבוססים על טכנולוגיית 7 ננו מטר. אינטל היא חברת השבבים הגדולה היחידה בעולם שפועלת הן בתחום תכנון השבבים והן בתחום הייצור.

"בעולם מושלם סדר העדיפויות שלנו היה ממוקד במוצרים מובילים שמיוצרים באמצעות ההליכים שלנו, כך שיכולנו ליהנות מיתרונות היותנו מפעל ייצור, אולם המיקוד שלנו הוא על מוצרים מובילים. לכן, ככל שמדובר על הצורך לבחון טכנולוגיית ייצור של גורם אחר, ואנו מתייחסים לכך כתוכנית מגירה, נהיה מוכנים לעשות זאת".

עם תחילת המסחר צללה מניית אינטל בכ-17% ועתה היא נסחרת במחיר של כ-51 דולר - ירידה של כ-15 אחוזים. מתחרותיה של אינטל מגיבות בעליות חדות: יצרנית השבבים הגדולה בעולם - TSMC הטיוואנית, שכבר מייצרת שבבים בטכנולוגיית 7 ננומטר, ומייצרת את השבבים של מתחרותיה של אינטל כמו אנבידיה, AMD , אפל, וסמסונג - מזנקת בכ-12%. מניית AMD עולה בכ-12% גם היא.

בהמשך דבריו אמר סוואן "אם נעשה כן, יש פה הרבה 'חלקים נעים', אבל ההשלכות הכלכליות של אירוע שכזה, שבו אנו עוברים למפעל של גורם אחר בסדרי הגודל שלנו, נוגעות לשאלה איך להתאים את מחיר המכירה הממוצע לעלויות, ולהמשיך לספק מוצרים מובילים במחיר מכירה ממוצע אטרקטיבי. זאת תוך הפחתת כמות ההון שעלינו להשקיע כדי לשדרג מפעל קיים לטכנולוגיה חדשה".

אמש פרסמה אינטל תוצאות חזקות הודות למשבר הקורונה, שהוביל לגידול בעלייה בשימוש בענן בזכות המעבר לעבודה ולמידה מרחוק שמצריכות משאבי ענן הולכים וגדלים, מה שגם השפיע על מכירות המחשבים האישיים - נייחים וניידים. אינטל צמחה ב-20% ברבעון השני - שיעור שנחשב גבוה בעבורה - והגיעה להכנסות של 19.7 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 18.5 מיליארד דולר.

החברה גם פרסמה תחזית שנתית, לאחר שברבעון הקודם לא עשתה זאת בשל אי הוודאות שגרם משבר הקורונה. תחזית ההכנסות לרבעון השלישי והתחזית השנתית גם הן טובות מתחזיות האנליסטים, אך קצב הצמיחה של החברה יורד משמעותית. את השנה היא תסיים בצמיחה של 4%.

אינטל צופה כי ברבעון הבא ההכנסות שלה יעמדו על 18.2 מיליארד דולר, ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. בשורה התחתונה, אינטל צופה כי הרווח הנקי יעמוד על 1.1 דולרים למניה, לעומת 1.42 דולרים ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 17.9 מיליארד דולר ורווח של 1.14 דולרים למניה. בסיכום שנתי, אינטל צופה כי תצמח ב-4% והכנסותיה יעמדו על 75 מיליארד דולר .