בנק לאומי נדרש למסור מידע לגבי כספים שמקושרים לג'פרי אפשטיין

הבנק, לצד שישה מוסדות פיננסיים אמריקאים, קיבל את הדרישה מהתובעת הכללית של איי הבתולה, שהגישה תביעה אזרחית נגד עזבונו של אפשטיין • הבנקים לא חשודים בהשתתפות בפעילות פלילית

ג'פרי אפשטיין  / צילום: רויטרס
ג'פרי אפשטיין / צילום: רויטרס

בנק לאומי נדרש למסור מידע לגבי כספים שמקושרים לג'פרי אפשטיין או לחברות שהיו קשורות אליו. כך לפי פרסום ב"בלומברג". 

בנוסף, גם שישה מוסדות פיננסיים אמריקאים - ולס פארגו, סיטיגרופ, סיטיבנק, Fidelity Investments, סיליקון ואלי בנק, Charles Schwab Corp ו-Northern Trust International Banking Corp - נדרשים למסור מידע פיננסי לגבי עבריין המין המורשע, שהתאבד בשנה שעברה. הבנקים לא חשודים בהשתתפות בפעילות פלילית. 

הבנקים קיבלו את הדרישה מהתובעת הכללית של איי הבתולה דניס ג'ורג', שהגישה תביעה אזרחית נגד עזבונו של אפשטיין, במטרה להשיג כסף לפיצוי קורבנותיו. ג'ורג' דורשת מידע לגבי עשרות שותפויות, ארגונים ללא מטרות רווח וחברות נוספות שקשורות לאפשטיין. הבנקים נדרשים לספק מידע לגבי הפקדות ומשיכות כספים מהחשבונות, מידע על מקור הכספים ולאן הם עברו, ואת זהות האנשים שביקשו את העברות. בנוסף, הבנקים נדרשים לספק תזכירים, רשומות טלפון וכל מידע פנימי שקשור לחשבונות. הם נדרשים למסור את המידע בתוך 30 יום. 

המוסדות הפיננסים לא הגיבו לבקשת התגובה של "בלומברג". 

אפשטיין התאבד בתאו במתקן המעצר באוגוסט 2019. הוא נעצר ב-6 ביולי 2019 בנמל תעופה בניו ג'רזי, שאליו הגיע במטוס פרטי מפריז. אפשטיין הואשם בשורה של עבירות מין וסחר בקטינות.