אלפים השתתפו בהפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ

מפגינים רבים השתתפו בהפגנות נגד ראש הממשלה והטיפול במשבר הקורונה, שהתקיימו בכמה מוקדים: בלפור בירושלים, ביתו של ראש הממשלה בקיסריה, בגן צ'רלס קלור בתל אביב • בנוסף, אלפי אנשים הגיעו להפגין על כ-250 גשרים ברחבי המדינה

ההפגנה בבלפור הערב / צילום: אלאור לוי
ההפגנה בבלפור הערב / צילום: אלאור לוי

אלפי מפגינים התכנסו אמש בכיכר פריז בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו היה במהלך השבת בביתו בקיסריה וגם לשם הגיעו מאות מפגינים עם שלטים נגד השחיתות ונגד המצב שבו ראש ממשלה מכהן עם כתבי אישום פלילים. לפני השבת, דיווח אתר "חדשות קיסריה" על תגבור המחסומים והצבת גדרות רבות מסביב לבית ולרחוב הדר בקיסריה.

הפגנה נוספת נערכה בגן צ׳רלס קלור בתל אביב ובה משתתפים אנשים רבים המוחים על המצב הכלכלי.

ההפגנה בסמוך לבלפור היא החמישית במספר בשבועיים האחרונים. ביום חמישי בלילה הפגינו כ-4,000 איש אל מול הפגנת תמיכה בנתניהו, שבה השתתפו כ-200 איש. בסיום ההפגנה נגד נתניהו נעצרו עשרות אנשים, כיוון שסירבו לדרישת המשטרה להתפזר מן המקום.

מפגינים נגד נתניהו בבלפור הערב / צילום: חן מענית, גלובס
 מפגינים נגד נתניהו בבלפור הערב / צילום: חן מענית, גלובס
מפגין מחופש בהפגנה נגד נתניהו בבלפור הערב / צילום: חן מענית, גלובס
 מפגין מחופש בהפגנה נגד נתניהו בבלפור הערב / צילום: חן מענית, גלובס

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד יצא עם פעילים לגשר בכפר מעש והצטרף למחאת הגשרים. הוא אמר במקום: "כל הפעילים, גם הדגלים השחורים, אנשי יש עתיד, כל תנועות כל המחאה בכל הארץ עומדים על כל הגשרים ואומרים מספיק! מנותקים נמאסתם! צאו לנו מהחיים". מכפר מעש נסע לפיד לגשר ירושלים בכביש 531.

לדברי מארגני מחאת הגשרים, הגיעו אלפי אנשים לכ-250 גשרים, בשבוע חמישי ברציפות. מאחורי הפגנת הגשרים עומד ארגון מחאת הדגלים השחורים.

הם אמרו: "הערב הוא מסר חד וברור לנאשם נתניהו שזמנו תם. השבוע קיבלנו הוכחה על מה הוא שלטון נתניהו: החלשת הכנסת והדמוקרטיה, דיכוי המחאה, הסתה נגד חלקים נרחבים מהעם, התעסקות בענייניו הפליליים ומסע שקרים בלתי נגמר. הכישלון המוחלט בטיפול בקורונה הוא של הנאשם בלבד, לאזרחי ואזרחיות המדינה מגיע ראש ממשלה שעסוק מבוקר עד ערב בעצירת המגיפה ושיקום הכלכלה - לא נאשם שעסוק בעצמו".

"‏לשר בממשלה אסור להציג מפגינים שכואב להם כאנשים מופרעים"

במהלך שידור ראיון עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בתכנית "פגוש את העיתונות", הוא אמר שהמפגינים בסביבת בית ראש הממשלה עושים את צרכיהם ברחובות (הנושא הזה צויץ על ידי יאיר נתניהו לפני מספר ימים, בליווי תמונה והוכח שמדובר בתמונה ישנה מ-2013, ממקום אחר). עוד אמר אוחנה שהמפגינים הם אנרכיסטיים.

בתגובה לכך אמרה השרה אורית פרקש הכהן (כחול לבן): "‏לשר בממשלה אסור להציג מפגינים שכואב להם כאנשים מופרעים, אנרכיסטים ולא לגיטימיים. זה פסול מכל וכל. זכות ההפגנה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה. ‏אנחנו צריכים לשאול מה עלינו כממשלה לעשות יותר טוב ולא איפה המפגינים טעו!".