תעוזה מכרה את החברה הנכדה ותרשום הכנסה של 32 מיליון שקל

תעוזה מוכרת את סייג' דזיין אוטומיישן העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של כלי תוכנה לתכנון מוליכים למחצה לחברה אמריקאית • זאת לאחר שהשקיעה רק כחצי מיליון שקל בחברה • מנייתה עלתה היום 8%

אבי קרבס / צילום: פאול אורלייב
אבי קרבס / צילום: פאול אורלייב

חברת תעוזה המנוהלת על ידי אבי קרבס הודיעה היום כי החברה הנכדה שלה, סייג' דזיין אוטומיישן, בה היא מחזיקה דרך חברת סגנטק ישראל, נמכרה לחברה אמריקאית הנסחרת בנאסד"ק. סכום המכירה הכולל לא נמסר, אולם תעוזה צפויה לרשום הכנסה של כ-32 מיליון שקל, וזאת לאחר שהשקיעה רק כחצי מיליון שקל בחברה.

סייג' עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות בנות בארה"ב ובהולנד בפיתוח ייצור ושיווק של כלי תוכנה לתכנון מוליכים למחצה. כלי התוכנה אשר פותחו על ידה מיועדים לחברות מוליכים למחצה המפתחות טכנולוגיות ייצור חדשות או מעדכנות טכנולוגיות קימות. הכלים של סייג' מקצרים את זמני הפיתוח של טכנולוגיות חדשות, מאפשרים זרימת מידע מדויק למפתחי השבבים ובכך מסייעים במניעת טעויות ובהגעה מהירה יותר של מוצרים חדשים לשוק.

תעוזה נסחרת לפי שווי של 82 מיליון שקל, לאחר עלייה של כ-13% מיום חמישי, עם פרסום ההודעה. העליות היום ממשיכות את המגמה, כאשר בשנה האחרונה הוסיפה המניה 66% לערכה. תעוזה ממוקמת בחיפה ומשקיעה בחברות בכל הארץ, אך עם יתרון ביתי בחיפה והסביבה, וקשר מיוחד עם הטכניון ובית החולים רמב"ם. גם סגנטק ממוקמת בחיפה, ועוסקת בתחום השבבים.

בפורטפוליו של תעוזה נמצאת גם חברת Tyto, שפיתחה מכשירים ותוכנה לביצוע בדיקות רפואיות מרחוק. חברה זו, שנחשבה למבטיחה עוד לפני משבר הקורונה, התרחבה עוד יותר מאז תחילת המשבר, וסגרה לאחרונה גיוס של 50 מיליון דולר. תעוזה מחזיקה בחברה 4%, וזו כנראה אחת הסיבות המובילות לעלייה במניית תעוזה בחודשים האחרונים.

סיבה נוספת היא כנראה האקזיט של חברת ADT, מתחום מכשירי החיתוך, עבורה קיבלה תעוזה כ-6 מיליון דולר. ב-2019 התקבלו 5.4 מיליון דולר נוספים ממכירת סילנטיס, מתחום הניתוחים, ותעוזה תקבל תמלוגים מהכנסות החברה. בפורטפוליו של תעוזה גם אחזקה בביונס, שמוכרת מכשירים לגרוי עצבי בשוק הרפואי בארה"ב, ב-my6sense בתחום הפרסום באינטרנט ועוד.

בעלי תעוזה הם יורשי אלפרד מאן (20%), קרן תעוזה ניהול (17%), אלטשולר שחם (7.5%) וטי ג'יי השקעות (7%).