משרד התקשורת דחה פניות של מפעילים סלולריים לדחייה במכרז הדור החמישי

מפעילים העבירו למשרד פניות לא רשמיות לדחיית המכרז על תדרי הדור החמישי, זאת לנוכח הקשיים איתם הן מתמודדות בתקופה זאת ועל רקע פרסום הדוחות לרבעון השני בחודש הבא • המשרד דחה את הבקשות

תקשורת דור 5 - הדלק לכלכלה של העשור הבא / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
תקשורת דור 5 - הדלק לכלכלה של העשור הבא / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

משרד התקשורת קיבל פניות לא רשמיות של חלק מהמפעילים הסלולריים לדחות את מכרז הדור החמישי בסלולר אך דחה אותן על הסף. הפניות נעשו על רקע הקשיים של החברות שיבואו לידי ביטוי בשיא העוצמה בדוחות הרבעון השני, שצפויים להתפרסם בחודש הבא, וככל הנראה גם ברבעונים הבאים.

במשרד התקשורת נחושים להשלים את המכרז בחודש אוגוסט ולכן דחו את הפניות. במקביל המכרז נדחה ביומיים בשל סיבות טכניות והשלב התמחור הדינמי שבו ייערך ב-4 באוגוסט במקום ב-2 באוגוסט. במסגרת המכרז יציע המשרד תדרים בכמה תחומים שישמשו את המפעילים לטובת עיבוי רשתות הדור הרביעי וכניסה הדרגתית לדור חמישי בסלולר.

החברות הסלולריות צפויות להיפגע משמעותית בשל עצירת שירותי הנדידה הבינלאומיים ועצירת הטיסות היוצאות והנכנסות. כמן כן, הן עשויות להיפגע כתוצאה מירידה במכירות ציוד קצה, שנפגעו כתוצאה מהסגר שנפל ברבעון השני. נעלם גדול בדוחות יהיה סביב אשראי ספקים ואיך החברות יתמודדו עם קשיי הנזילות של המגזר העסקי לשלם עבור שירותי סלולר ועבור ציוד שרכשו.

אף שחלק מהמפעילים סבורים שיש לדחות את המכרז, בשל ההוצאה הכבדה הכרוכה ברכישת התדרים ורכישת הציוד, הרי שיש כאלה שסבורים שכדאי כבר לגמור את המכרז ולהפסיק את אי הוודאות סביבו.