אמדוקס מצאה ייעוד לכספי ההנפקה: רוכשת את Openet מאירלנד ב-180 מיליון דולר

לפני זמן קצר גייסה אמדוקס 650 מיליון דולר באיגרות חוב, ואת החברה האירית - אחת המתחרות שלה בנישה ספציפית - היא רוכשת במקביל לפיטורי מאות עובדים

זמן קצר לאחר שגייסה 650 מיליון דולר בהנפקת איגרות חוב, חברת הטכנולוגיה אמדוקס מצאה שימוש לחלק מהסכום: אמדוקס דיווחה בסוף השבוע על רכישת חברת Openet מאירלנד, בתמורה ל-180 מיליון דולר במזומן. המהלך מתבצע במקביל לפיטורי מאות עובדים באמדוקס בארץ ובעולם, על רקע משבר הקורונה.

אמדוקס, המנוהלת על-ידי שוקי שפר, היא ספקית של מערכות ופתרונות IT לחברות טלקום. החברה הנרכשת מספקת טכנולוגיות חיוב, מדיניות וענן לתחום ה-5G - הדור החמישי בסלולר. Openet היא חברה פרטית, ובדוחות אמדוקס היא צוינה כאחת מהמתחרות שלה, אם כי בהתמחות נישה ספציפית. Openet פועלת מהמטה באירלנד ויש לה משרדים בארה"ב, במלזיה ובברזיל.

ב-Openet מציינים שעם לקוחות החברה נמצאים שבעה מעשרה ספקי התקשורת הגדולים ביותר בעולם, וארבעה מתוך ששת הגדולים באירופה. לפי הודעת אמדוקס על הרכישה, בשנתיים האחרונות Openet ייצרה הכנסות של כ-70 מיליון דולר לשנה. ההשפעה של הרכישה על רווחי אמדוקס Non-GAAP צפויה להיות ניטרלית. אמדוקס ציינה כי העסקה צפויה להיסגר עד סוף ספטמבר.

"אנחנו שמחים שהצוות החדשני של Openet מצטרף לאמדוקס", מסר שפר. "הפתרון של Openet משלים להיצע המוצרים שלנו והרכישה הזאת היא חלק מהמשימה שלנו להאיץ את המעבר של התעשייה לעבר הענן".

בסוף הרבעון הפיסקאלי השני (הרבעון שהסתיים בסוף מרץ) היו לאמדוקס בקופה יתרות מזומנים בסך 762 מיליון דולר, סכום שגדל כאמור לאחר שאמדוקס גייסה 750 מיליון דולר בהנפקת האג"ח. אמדוקס ייצרה במחצית הראשונה של השנה הפיסקאלית כ-267 מיליון דולר מפעילות שוטפת, והמשיכה להשתמש במזומנים שלה לחלק דיבידנדים לבעלי המניות ולרכוש מניות של עצמה.

החברה צופה תזרים חופשי של 400 מיליון דולר בשנה זו, למרות שהקטינה את תחזית ההכנסות והרווח על רקע השפעות הקורונה. במקביל היא ממשיכה לבנות את הקמפוס החדש שלה ברעננה בהוצאה כוללת שתגיע ל-350 מיליון דולר בתקופה של חמש שנים. כאמור, לאחרונה נודע שאמדוקס מפטרת כמה מאות עובדים ברחבי העולם (בסוף 2019 היא העסיקה 24,516 עובדים).

שווי השוק של אמדוקס בנאסד"ק הוא 8.1 מיליארד דולר לאחר ירידה של 15% במחיר המניה מתחילת השנה ועלייה של 19% בחמש השנים האחרונות.