הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בטריטוריה הירוקה לאחר יום הפכפך: דלק קידוחים צנחה ב-6.7%

פיקוד העורף מסר על חזרה לשגרה לאחר האירוע הביטחוני סמוך להר דב • דלק קידוחים תגייס 2.5 מיליארד דולר בשוק הבינלאומי • קבוצת הנדל"ן לוינשטין הודיעה כי היא מנהלת מו"מ עם טבע לביטול או שינוי עסקת רכישת נכס בירושלים

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה הירוקה לאחר הירידות שנרשמו מוקדם יותר בצל האירוע הביטחוני בצפון. בסופו של יום המסחר מדד ת"א 35 עלה ב-0.17%, ת"א 90 הוסיף שיעור דומה לערכו ומנגד מדד הבנקים איבד 0.56% ומדד ת"א נפט וגז צנח ב-3.3%. 

דלק קידוחים בלטה בירידות של 6.8%, בזן ירדה בכ-3%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.57 מיליארד שקל.

16:55

הבורסה חזרה לעליות לאחר סיום האירוע הביטחוני בצפון. מדד ת"א 35 עולה ב-0.4%. מפיקוד העורף נמסר, כי "בהמשך לדיווח על אירוע ביטחוני במרחב הר דב ולאור הערכת מצב מתמשכת, הוחלט על הסרת המגבלות ופתיחת הצירים לתנועת אזרחים - התושבים יכולים לחזור לשגרה מלאה".

15:55

המסחר בבורסה עבר לירידות בצל הדיווח על אירוע ביטחוני בצפון הארץ. צה"ל הודיע היום על דיווח ראשוני של אירוע בהר דב, על גבול לבנון. צה"ל הנחה את תושבי היישובים שסמוכים לגבול לבנון, ובהם קריית שמונה, מטולה וראש הנקרה, שלא לצאת מהבתים. בנוסף הצבא החל בחסימת כבישים באזור.

15:20

חברת פורסייט  הדואלית (סימול: FRSX), הודיעה היום על מכירת שתי יחידות אבטיפוס למערכת QuadSight, מערכת הראייה הממוחשבת המבוססת ארבע מצלמות. המערכות נרכשו על ידי החטיבה העסקית לפתרונות רכב של חברת טכנולוגיה סינית ששווייה מיליארדי דולרים.

13:35

המסחר בת"א מתנהל בעליות. ת"א-35 ות"א-125 עולים בכ-0.5%, ת"א-90 מוסיף 0.4% ות"א-ביטוח מזנק ב-1.2%. ת"א-נפט וגז מאבד 1.4%. 

הפניקס , הראל השקעות  וטאואר  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות קבוצת דלק , גזית גלוב  ובזן 

דלק קידוחים  מאבדת כ-4%. 

11:50

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בעליות קלות. ת"א-35 ות"א-125 עולים בכ-0.1%, ת"א-90 מוסיף 0.3% ות"א-ביטוח מזנק ב-1.5%. ת"א-נפט וגז מאבד 2.4%. 

קבוצת הנדל"ן לוינשטין מאשרת את הדיווח ב"גלובס" מלפני שבועיים ומדווחת לבורסה באופן רשמי כי היא מקיימת מו"מ עם חברת התרופות טבע, בנוגע לאפשרות ביטול או שינוי תנאי העסקה לרכישת נכס בהר חוצבים בירושלים, וזאת "לאור אי הסכמה בין הצדדים בנוגע להסכם". מניית לוינשטין הנדסה  עולה כעת במסחר ב-1.3% ומניית לוינשטין נכסים עולה בכ-1%. מניית טבע  נסחרה בעליות קלות של 0.3%. 

שותפות דלק קידוחים  יוצאת לגיוס של 2.25 מיליארד דולר בהנפקת איגרות חוב למשקיעים מוסדיים זרים וישראלים. את ההנפקה יובילו הבנקים הזרים ג'יי.פי מורגן ו-HSBC, כשלצדם יפעלו החתמים הישראלים לידר, וליו בייס וברק קפיטל. המניה יורדת ב-5% במסחר. 

מניות נוספות שבולטות במסחר היום: בזן  מאבדת 5.7%, גזית גלוב  יורדת ב-4.6%, קבוצת דלק  יורדת ב-4%, וחברה לישראל  מאבדת 2.2%. הראל השקעות  עולה ב-3.2%, הפניקס  מוסיפה 2.6% ושיכון ובינוי  מטפסת ב-2%.

10:00

המסחר בבורסה נפתח בטריטוריה הירוקה. מדד ת"א 35 עולה ב-0.7%, ת"א 90 מטפס ב-0.4%. דלק ודלק קידוחים נסחרות בירידות בצל הבקשה של הרשות לניע להבהרות לגבי ההסכם עם דולפינוס.

07:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמתנה לקריאת כיוון מוול סטריט, שם המדדים צפויים להיפתח לקראת שבוע דוחות עמוס באירועים, ופרסום נתון הצמיחה של הכלכלה האמריקאית ברבעון השני. ביום חמישי לא יתקיים מסחר בשל צום ט' באב.

אתמול בבורסה המדדים איבדו כ-1%, ומנגד מדד ת"א נפט וגז זינק בכ-3%, בהובלת יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים שזינקו בכ-15% במחזור מסחר הגבוה בבורסה.

להב תמשיך לרכז עניין על רקע המגעים לרכישת דלק ישראל יחד עם חברה שבשליטת רמי לוי. אתמול זינקה מניית להב בכ-11%.

אבנר חדד, מנכ"ל קסם קרנות ו-ETF אמר אתמול בראיון לייב עם "גלובס" בנוגע לירידות בשוק המקומי, כי "אנחנו לא רואים את התיאום בין המערכות בישראל שרחוקה מאד מהשיא. המשקיעים מאד לא אוהבים את מה שהם רואים. אם נסתכל על מה שקורה בעולם, ישראל נמצאת הרבה מאחור. כמובן שזה בר שינוי. אם המשקיעים יראו סנכרון או תוכנית מסוימת עם יעדים ברורים אליהם רוצים לחתור כדי לפתור את משבר הקורונה, אז אפשר לנצח את העסק הזה.

"ברגע שהמשקיעים מקבלים כל הזמן חוסר יציבות ואי הוודאות אז המשקיעים מצביעים ברגליים ורואים איך הם מתנהגים כפי שהם מתנהגים. מה שמשפיע על הבורסה זה ההתנהגות של הממשלה. ברגע שהתנהגות הממשלה למשקיעים תהיה שקופה וברורה אז אלו ייתנו בה אמון. כעת אנו רואים את הפחד מאבדן האמון בממשלה", אמר חדד. "המשקיעים לא ממציאים שום דבר, מה שאנחנו רואים בבורסה זה שיקוף של המציאות".