שר המשפטים: זכות ההפגנה לא תיפגע; ריבלין: לא תהיה סובלנות לאלימות

ניסנקורן הגיב לפרסומים סביב המגבלות שביקש השר לביטחון פנים על ההפגנות: "כל ניסיון לעקם את ההחלטה הזו הוא ניסיון לעקם את זכויות האזרח. יש לוודא שלא מופעל שיטור יתר כלפי מפגינים" • גם נשיא המדינה יצא להגנת ההפגנות: "חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות שלנו, אסור לפגוע בו"

יו"ר הועדה המסדרת של הכנסת, ח״כ אבי ניסנקורן  / צילום: צילום מסך, ערוץ הכנסת
יו"ר הועדה המסדרת של הכנסת, ח״כ אבי ניסנקורן / צילום: צילום מסך, ערוץ הכנסת

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב היום לפרסומים סביב המגבלות שביקש השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על ההפגנות אל מול בתי ראש הממשלה. אוחנה, בקלטות שפורסמו בערוץ כאן, ניסה לשכנע את צמרת המשטרה להרחיב את הטלת הקנסות על המפגינים בשל עבירות רעש ו/או אי עטיית מסיכות.

ניסנקורן אמר: "בחוק הקורונה עמדנו על כך שזכות ההפגנה לא תיפגע. כך פועלת דמוקרטיה חזקה בשעת חירום. כל ניסיון לעקם את ההחלטה הזו הוא ניסיון לעקם את זכויות האזרח. יש לוודא שלא מופעל שיטור יתר כלפי מפגינים ואין קנסות חריגים. שמרו על מרחק חברתי ועל עטיית מסכה. אנחנו נדאג לשמור על זכותכם להפגין".

מנכ"ל משרד הבריאות אמר היום כי הוא מוטרד מכך שריבוי ההפגנות ירחיב את ההידבקות שכן מדובר בהתקהלויות של אנשים רבים.

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום לאירועים בנוגע להפגנות ברחבי הארץ. במהלך ביקור בחיפה אמר הנשיא : "אני רוצה לפנות לאזרחי ישראל ולכלל הציבור בישראל, על רקע המחאה ברחובות, והפרסומים הנלווים אליה. חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות הדמוקרטית שלנו, אסור לפגוע בו. זהו אחד מערכי היסוד עליהם מושתתת המדינה היהודית והדמוקרטית שיקרה כל כך לכולנו. וכמובן, לצדו של חופש המחאה - האיסור על כל סוג של אלימות. אלו המסיתים, אלו הקוראים לאלימות, אלו המרימים יד על המוחים, חייבים להיות מטופלים על ידי רשויות אכיפת החוק בכל חומרת הדין.

"אין ולא תהיה שום סובלנות לאלימות, ולהסתה. למפגינים אני פונה ואומר, אם בחרתם לצאת להפגנה, כל הפגנה, בשם כל רעיון - אני קורא לכם, אנא, הקפידו לעשות זאת תוך שמירת מרחק בטוח, שמירה על הסדר הציבורי, תיאום עם משטרת ישראל, וכבוד לסמלי מדינת ישראל".

מחאת הדגלים השחורים החליטו להמשיך עם ההפגנות ומחר, יום ג', הם יפגינו מול ביתו של השר לבטחון פנים אוחנה. הם הגיבו לאמירות של אוחנה, כפי שהתפרסמו אתמול ביחס למפגינים. דובר מחאת הדגלים השחורים, רועי נוימן אמר: "הנאשם דרך שלוחיו מנסים כל דרך לעצור את המחאה: הדקירות, התקיפות האלימות, שיסוי המשטרה במפגינים, הקנסות וההסתה- כולם חלק ממכונה שתפקידה להטיל פחד ומורא על אזרחי המדינה. הנאשם לא עוצר ודוהר לעבר הפיכת ישראל לדיקטטורת נתניהו".