שגרירות | פיצ'ר

סין השתלטה על הקונסוליה האמריקאית בסצ'ואן

ביום שישי האחרון הודיעה בייג'ינג לוושינגטון כי על האמריקאים להתפנות מהקונסוליה בתוך 72 שעות • זאת כצעד תגובה להוראה האמריקאית לסגור את קונסוליית סין ביוסטון • לתוך השגרירות המפונה נכנסו חיילים סינים

אנשי הביטחון הסיניים מחוץ לקונסוליה האמריקאית בעיר צ'נקדו / צילום: Ng Han Guan, Associated Press
אנשי הביטחון הסיניים מחוץ לקונסוליה האמריקאית בעיר צ'נקדו / צילום: Ng Han Guan, Associated Press

מלחמת פינוי הקונסוליות בין ארצות הברית וסין נמשכת: סין השתלטה על שטח הקונסוליה האמריקאית בעיר צ'נגדו שממוקמת במחוז סצ'ואן בדרום מערב המדינה. זאת בהמשך להוראה שלה מסוף השבוע שעבר לפנות את הקונסוליה בעיר. הצעדים של סין מגיעים כתגובה להוראה האמריקאית לסגור את קונסוליית סין ביוסטון טקסס, משבוע שעבר.

ביום שישי האחרון בייג'ינג הודיעה לוושינגטון כי על האמריקאים להתפנות מהקונסוליה בצ'נגדו בתוך 72 שעות - אותו הזמן שארה"ב הקציבה לאנשי הקונסוליה הסינית בטקסס בשבוע שעבר, לאחר שהממשל האמריקאי טען כי עובדים בקונסוליה שורפים מסמכים בחצר.

בהתאם להוראה הסינית, הדגל האמריקאי הורד והקונסוליה בצ'נגדו נסגרה ביום ב'. מחוץ למבנה שמרה משטרת סין על הסדר והרגיעה את קהל צופים שהתאסף לחזות במאורע. זמן קצר לאחר מכן, מסר משרד החוץ הסיני, כי נכנסו גורמים סיניים לבניין "מהדלת הראשית".

על פי הדיווחים, חיילים סינים תפסו עמדות בתוך ומחוץ לקונסוליה בעוד שאנשים במכנסיים שחורים מחויטים, חולצות לבנות בעלות שרוול קצר, מסכות פנים ותיקי מסמכים נכנסו פנימה. עובדים סינים אחרים תלו בדים אפורים על שילוט שהזכיר שפעם, לפני כמה דקות, הייתה במקום קונסוליה אמריקאית.