חילוץ מהפלונטר הפוליטי? הצעת חוק לדחיית אישור התקציב לנובמבר

על פי חוק התקציב אם הוא לא מאושר בתום 100 ימים להרכבת הממשלה (ה-25.8), היא מתפרקת אוטומטית •  חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל הגישו הצעת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה לחודש נובמבר • בהודעת הנדל והאוזר נאמר: "פירוק ממשלת האחדות באוגוסט - טירוף הדעת"

יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

האם נמצאה הדרך לצאת מפלונטר התקציב? חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל מסיעת דרך ארץ הגישו הצעת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה לחודש נובמבר. לפי חוק התקציב אם הוא לא מאושר בתום 100 ימים להרכבת הממשלה, היא מתפרקת אוטומטית.

המועד הזה (25.8) מתקרב, ולמעשה הממשלה כבר עברה על החוק כשלא הגישה אותו לכנסת במועד 55 יום מהשבעתה, אם כי בחוק לא נקבעה סנקציה על אי הגשה כמו במקרה של אי אישור התקציב. 

בהודעת הנדל והאוזר נאמר: "פירוק ממשלת האחדות באוגוסט - טירוף הדעת. יש להעביר תקציב מוקדם ככל הניתן ולשמור על יציבות הממשלה כפי שהתחייבנו כולנו בפני הציבור. משבר הקורונה הולך ומחריף ואזרחי ישראל זקוקים להנהגה אחראית. אין זמן לבזבז".

עם זאת, נכון לעכשיו, מתבצרים נתניהו והליכוד ומולם גנץ וכחול לבן בעמדותיהם - נתניהו דורש תקציב חד שנתי שיאפשר הגשת תקציב חדש ל-2021 אשר מותאם לתהפוכות הקורונה, וגנץ מבקש לאכוף את התקציב הדו שנתי שנקבע בהסכם הקואליציוני, ומטרתו למנוע הפלת הממשלה טרם כניסת גנץ לתפקיד.