מיקי זוהר: אאפשר חופש הצבעה על התוכנית לסיוע לעסקים בינוניים

הסכסוך בין יו"ר הקואליציה לשר האוצר נמשך: זוהר הודיע כי בניגוד לעמדת משרד האוצר הוא יאפשר לחברי הקואליציה חופש הצבעה על תוכנית הסיוע לעסקים בינוניים • על הפרק: הצעתו של זוהר להגדיל את הפיצוי לעסקים שמחזורם הוא מעל ל-20 מיליון שקל

ישראל כ"ץ, מיקי זוהר / צילום: איל יצהר, לשכת עורכי הדין
ישראל כ"ץ, מיקי זוהר / צילום: איל יצהר, לשכת עורכי הדין

נמשכת המחלוקת החריפה בין יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר לבין חבר מפלגתו שר האוצר ישראל כ"ץ בעניין היקף הסיוע של התוכנית הכלכלית לעסקים בינוניים. היום הודיע ח"כ זוהר כי הוא ייתן חופש הצבעה לחברי הקואליציה בעניין הזה, כדי לבדוק מי מהם תומך בהצעתו להגדיל את המענק הפיצוי לעסקים שמחזורם יותר מ-20 מיליון שקל בשנה והם ניזוקו ב-80% מהכנסותיהם בשל הקורונה. זאת בניגוד לדעתו של של האוצר כ"ץ.

לדברי זוהר, "חופש ההצבעה יראה אם חברי הכנסת תומכים בהצעת האוצר של פיצוי בהיקף של 250 אלף שקל בלבד או שיענו לקריאות הציבור לפיצויים גדולים יותר". זוהר טען כי חברי כנסת שתמכו בהצעתו שינו את עמדתם בלחץ משרד האוצר.

בשבוע שעבר פרץ ויכוח בין השניים בוועדת הכספים כאשר כ"ץ האשים את זוהר שהוא מעלה את הסוגיה כדי לסייע לקרוב משפחתו שהוא בעל אולם אירועים. השניים התעמתו מילולית, ולא דיברו מאז. נתניהו עצמו וגורמים אחרים בליכוד ניסו להנמיך את הלהבות בין השניים אבל זוהר התעקש והגיש הסתייגות נגד התוכנית הכלכלית בעניין הזה.

נציג האוצר אמר בדיון כי עלות ההסתייגות שדרש זוהר מגיעה ל מיליארד וחצי שקל.

הסתייגות שנייה שהגיש זוהר הייתה לאפשר את מתן הפיצוי לבעלי אולמות האירועים רק לאחר שהגיעו להסדרים עם זוגות ומשפחות שהזמינו אירועים ואלה בוטלו בשל הקורונה. אתמול דווח כי עשרות זוגות צעירים נדרשו לשלם את מלוא הסכומים שהתחייבו להם אף שהאירועים בוטלו, ובמקצת המקרים אף הוגשו תביעות משפטיות בעניין.

וועדת הכספים אמורה להצביע בהמשך מחר על הסעיפים השונים בתוכנית האוצר, כדי להביאה להצבעה במליאה עוד השבוע.