נעילה ירוקה בתל אביב בהובלת הנדל"ן; ת"א 35 התחזק ב-0.1%

מדד ת"א 35 התחזק ב-0.1%, מדד ת"א 125 עלה ב-0.3% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.5% • מדד ת"א נדל"ן עלה ב-1.2%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

מהחשש להורדת דירוג לישראל, דרך הדוחות בוול סטריט ועד שוק הדיור בישראל | דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי »

17:26

יום המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים בעליות קלות. מדד ת"א 35 התחזק ב-0.1%, מדד ת"א 125 עלה ב-0.3% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.5%. מדד הנדל"ן בלט בעלייה של 1.2%, מדד נפט וגז עלה ב-0.8%.

16:55

לקראת סיום המסחר נחלשות העליות בבורסה של תל אביב. מדד ת"א 35 נסחר כמעט ללא שינוי, מהצד השלילי , ת"א 125 עולה ב-0.3% ומדד ת"א 90 עולה ב-0.7. מדד הנדל"ן עולה ב-1.3%.

14:25

אינטרקיור  מאמצת לראשונה אסטרטגיית רכישות ומדווחת על רכישת השליטה (50.1%) בחברת הקנאביס כאן עולם תמורת 18 מיליון שקל. כאן עולם הינה בעלת זכויות בלעדיות ליבוא, הפצה ושימוש במותגי קנאביס, וכן בעלת רשת בתי המרקחת 'גבעול' למכירת מוצרי קנאביס רפואי. 

12:55

נמשכות העליות הקלות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-551 מיליון שקל. הדולר נסחר בעלייה קלה סביב 3.415 שקלים לדולר. 

קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיות השווקים של לאומי שוקי הון מתייחס לשבוע החולף בשוק המטבעות ומציין כי "מגמת ההיחלשות של השקל ביחס לסל המטבעות נמשכת והשקל משלים החלשות של 1% מול הסל בחודש האחרון. מכלול הסיכונים שהתממשו או התגברו לאחרונה תומכים במגמה זו; וירוס הקורונה, ההאטה הכלכלית הגלובלית ובעיקרה הירידה הצפויה בהיקף הסחר הגלובלי, הפגיעה בשוק העבודה המקומי, ובנוסף, נושא התקציב, בו רב הנסתר על הגלוי, והקושי של הממשלה להעביר אותו מגביר את אי היציבות הפוליטית בישראל. כל זאת כשברקע מדינות אירופה מצליחות להעביר רפורמות מאחדות ולשמר את שוק העבודה בצורה טובה משמעותית מכלכלות אחרות".

"השקל מפגין חולשה במיוחד מול האירו, והצמד חצה הבוקר את השער הסמלי של ארבעה שקלים לאירו. מדובר בתוצאה משולבת של היחלשותו הכללית של השקל יחד והתחזקות של היורו בעולם. היורו מושך איתו מעלה את מטבעות המדינות שקשורות לאירופה בדרך כזו או אחרת, גם את הסקנדינביות ומדינות מזרח אירופה. חשוב להדגיש שרוב הפעמים שראינו את היורו-שקל מעל 4 בשנים האחרונות היו כששוק המניות חווה ירידות, הפעם אנחנו רואים את שוק המניות מתפקד בצורה טובה, ולמרות זאת השקל נחלש מול היורו, באופן שמעיד על שינוי בציפיות המשקיעים לגבי עתיד הכלכלות", אומר לוי.

שותפות נאוויטס פטרוליום  דיווחה היום על עסקה לקידום פרויקט שננדואה ולפיה קרן ההשקעות בלקסטון, המנהלת נכסים בהיקף של 550 מיליארד דולר, מגדילה את אחזקתה בפרויקט ל-46.9%, על ידי רכישת האחזקות מחברת LLOG. נאוויטס נשארת עם 53.1% מהזכויות בפרויקט.

11:10

עליות קלות בבורסה. מניית אפולו פאוור  מזנקת בעוד 20% ומשלימה קפיצה של יותר מ-300% בשישה ימי מסחר. 

עוד בולטות בעליות חדות מניות אוגווינד , מיקרומדיק והלמן אלדובי. 

קאנומד  דיווחה היום על חתימת הסכם עם חברה בבעלות מלאה של קנאשור, למכירת תוצרת צמח הקנאביס הרפואי, לאחר תהליך גידול ועיבוד, תמורת כ-9 מיליון שקל. הסכם זה, ל-3 שנים, מצטרף להסכמי מכירה ראשונים עליהם חתמה קאנומד במהלך החודשים האחרונים בהיקף כולל המגיע כבר לכדי כ-50 מיליון שקל, וזאת בזמן שהחברה משלימה בימים אלה קציר מסחרי נוסף מחוות הגידול במשואה.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המובילים. עליות בולטות רושמות מניות לייבפרסון , אופקו , אמות ואנלייט.

גב ים  קופצת לאחר שפרסמה הבוקר דוחות טובים לרבעון השני. 

חברת אודיוקודס  דיווחה הבוקר כי ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב- 53.5 מיליון דולר, גידול של 8.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.  הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-10.5 מיליון דולר, 32 סנט למניה. 

חברת התוכנה סאפיינס  מאיצה את התרחבותה בצפון אמריקה ומדווחת על רכישת דלפי טכנולוגיה , ספקית אמריקאית של פתרונות תוכנה לתחום הביטוח הרפואי, תמורת כ-19.5 מיליון דולר במזומן.

הדולר נסחר בעלייה קלה לרמה של 3.418 שקלים וגם האירו מתחזק קלות לכ-4 שקלים לאירו. 

07:30

1. יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח, ככל הנראה, במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות בהובלת מדד הנאסד"ק שטיפס בכ-1.7%. עם זאת, המניות הדואליות חזרו מניו יורק בפערים מעורבים, באסיה המגמה מעורבת הבוקר ובמסחר בחוזים על מדדי בורסת ארה"ב ניכרת יציבות.

2. כאמור המניות הדואליות חזרו עם פערי ארביטראז' מעורבים. אודיוקודס, שצפויה לפרסם דוחות הבוקר, חזרה עם פער חיובי של 4.5% כך שהיא צפויה לעלות. מנגד, פרטנר עם פער שלילי של 3.4% וטאואר עם פער שלילי של כ-1.5% כך שהן צפויות לאבד גובה.

3. בזירת המאקרו העולמית רגוע היום. בארה"ב יתפרסם ב-17:00 מדד אמון הצרכן, שצפוי לעמוד ברמה של 94 נק'.

4. הראלי בזהב ובכסף נמשך ולאחר עלייה חדה אתמול הזהב ממשיך לטפס ומוסיף לערכו עוד 0.3% לרמה של 1,937 דולר לאונקיה. הכסף מתחזק בעוד 1.5% לרמה של 24.85 דולר לאונקיה. 

"קיימים הסברים רבים לעלייה בזהב, אך הסיבה העיקרית היא: הירידה בריבית הריאלית", כך כתבו כלכלני מיטב דש בסקירתם השבועית. "שינוי במחיר הזהב בעשרים השנים האחרונות היה תמונת ראי של התשואה הריאלית של אג"ח ממשלת ארה"ב. לשוק המניות, לאינפלציה או שערו של הדולר היה קשר הרבה פחות ברור למחיר הזהב".

5. עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת והיום יפרסמו דוחות, בין השאר, החברות פייזר,  סטארבקס, ויזה ומקדונלדס.