אנלייט: היתר בנייה וסגירה פיננסית לפרוייקט "רוח בראשית" בגולן

הפרויקט יספק חשמל במחיר של 32.08 אגורות לקוט"ש • בהתאם לכושר הייצור החזוי של הפרויקט, ההכנסות מתקבולי חשמל לאורך תקופת הפרויקט יסתכמו ב-140-160  מיליון שקל לשנה

פרויקט האנרגיה המתחדשת "רוח בראשית", אותו מובילה חברת אנלייט אנרגיה , מתקדם. הבוקר דיווחה אנלייט, אותה מוביל המנכ"ל גלעד יעבץ, על השלמת התנאים להקמת הפרויקט, לרבות אישור התעריף, היתרי הבנייה והתנאים המתלים לסגירה הפיננסית למימון הפרויקט, עם קונסורציום מלווים בראשות בנק הפועלים ובשיתוף גופים מוסדיים מקבוצת מגדל וקבוצת עמיתים.

הפרויקט עתיד לכלול 39 טורבינות רוח שיפיק חשמל בהספק מצטבר של כ-189 מגוואט חשמל (היקף השווה לצריכת החשמל של כ- 60 אלף משקי בית בצפון הארץ). הפרויקט מתוכנן לקום באיזור הר פרס ברמת הגולן, בשותפות עם שמונה ישובים: יונתן, אלוני הבשן, רמת מגשימים, מבוא חמה, נטור, כנף, אבני איתן ומעלה גמלא.

בהתאם למערך הסכמי הסגירה הפיננסית, המימון יינתן לשותפות הפרויקט במתכונת של מימון פרויקטלי נון-ריקורס בהיקף של כ-1.05 מיליארד שקל, מתוך עלות הקמה מוערכת של כ- 1.25 מיליארד שקל. יתרת ההון הנדרש לפרויקט הועמדה על ידי החברה ושותפתה בפרויקט, קבוצת אוירם, בהתאם ליחס החזקות הצדדים בשותפות הפרויקט (60% אנלייט והשאר אוירם והיישובים).

באנלייט מציינים כי החברה השלימה את כל התנאים המתלים לסגירה הפיננסית, לרבות קבלת אישור תעריפי מרשות החשמל על פיו התעריף למכירה לרשת של החשמל המיוצר בפרויקט יהיה 32.08 אגורות לקוט"ש, צמוד למדד המחירים לצרכן. בהתאם לכושר הייצור החזוי של הפרויקט, הכנסות הפרויקט מתקבולי חשמל לאורך תקופת הפרויקט צפויים לעמוד על כ- 140-160 מיליון שקל לשנה, למשך תקופת הרישיון (כ-20 שנה). בחברה מעריכים כי תהליך הקמת הפרויקט צפוי להימשך 24-36 חודשים. 

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, ציין היום כי "רוח בראשית יתרום משמעותית לעמידה ביעדי ממשלת ישראל לקידום אנרגיות מתחדשות. השלמת האישורים להקמת הפרויקט מהווה סמן חיובי ליכולת המשק הישראלי ליזום ולפתח אנרגיה מתחדשת בהיקף משמעותי, בדרך למשק אנרגיה מודרני יותר, המבוסס על תמהיל מאוזן של אנרגיות נקיות המיוצרות לאורך כל שעות היממה, ובתעריפים זולים מאי פעם עבור צרכני החשמל".