שיטוט אורבני: האם השת"פ בין סוכנות הפרסום גרייט ל-AM:PM התל אביבית עומד לפני סיום?

ל"גלובס" נודע כי הרשת בוחנת את האפשרות להחליף משרד פרסום ונפגשה לצורך זה עם מספר מצומצם של משרדים • חלק ניכר מהפעילות השיווקית-פרסומית של הרשת נשענת על פעילות המחברת בין זירות דיגיטליות, נקודות מכירה והצרכנים

סניף רשת AM:PM / צילום: תמר מצפי
סניף רשת AM:PM / צילום: תמר מצפי

האם השת"פ בין סוכנות הפרסום גרייט לרשת המרכולים התל אביבית AM:PM עומד לפני סיום? ל"גלובס" נודע כי הרשת בוחנת את האפשרות להחליף משרד פרסום ונפגשה לצורך זה עם מספר מצומצם של משרדים.

תקציב הפרסום של AM:PM לא נחשב לתקציב גדול, בוודאי לא ביחס למתחרות אחרות בקטגוריית הרשתות הקמעונאיות כמו שופרסל. אולם האפיל של התקציב למשרדי הפרסום הוא בסוג העבודה הקריאטיבית שהרשת מאפשרת לעשות ואפילו דורשת.

AM:PM התחילה כרשת מכולות שכונתית שיתרונה בנוחות שהיא מציעה - בין היתר שעות פתיחה ארוכות ביחס למתחרים. בתוך שוק שלאף אחד מהשחקנים בו אין בידול ממשי פרט למחיר, הצליחה הרשת לבדל את עצמה באופן ברור באמצעות חיבור לסגנון החיים העירוני התל אביבי.

חלק ניכר מהפעילות השיווקית-פרסומית של הרשת נשענת על פעילות המחברת בין זירות דיגיטליות, נקודות מכירה והצרכנים. העבודה השיווקית-פרסומית הביאה ליצירת חווית צריכה עירונית מאוד וייחודית לתל אביב שנשענת גם על פיתוח שירותים ומוצרים הממותגים תחת AM:PM ונותנים פתרונות מועילים וחווייתיים לבעיות מוכרות. למשל: "קופסאות הצלה" - קופסאות אוכל איכותיות רב-שימושיות עבור רווקים שנוסעים לארוחות חג אצל ההורים ורוצים לחזור הביתה עם אוכל גם להמשך השבוע; מוצרים לים כמו ים:פם; ערסל מים; וכדומה. 

מהלכים דיגיטליים מעוררי שיח

במקביל, מקפידים ברשת לייצר קמפיינים ומהלכים דיגיטליים מעוררי שיחה, שגם הם מתמקדים במענה לחיים אורבניים בעיר, ובהם: חסות ראשית למרוץ הלילה של תל אביב עם סרטון קמפיין שהפך לוויראלי והגיע ל-6.2 מיליון צפיות, מתיחת 1 באפריל, במסגרתה הכריזה הרשת שבקרוב תתחיל למכור עוגיות חשיש בסניפי תל אביב, סרטון RTM לפרסומת של עומר אדם ובזק בו שרים "לילה טוב" במקום בוקר טוב, וכדומה.

כאמור, בתקציב הפרסום של AM:PM מטפל בשנים האחרונות משרד הפרסום הדיגיטלי גרייט שהצליח לעשות את מה שמעט סוכנויות מסוגו הצליחו לעשות בהצלחה - להפוך ממשרד שמספק שירותים דיגיטליים בלבד למשרד שנותן שירותים גם של פרסום מסורתי, וברמה גבוה. גרייט מיתג עצמו כמשרד קריאטיבי עם יכולות אסטרטגיות וכפי שחשפנו לאחרונה, היווה מושא לניסיונות משרדים גדולים לרכוש אותו - עד עתה ללא הצלחה. גרייט אמנם מטפל כיום בתקציבים "רגילים" כמו יוניליוור, אולם ההתפרסות שלו לתחומים נוספים בפרסום, כמו טכנולוגיה, פגעו בסופו של דבר באיתנותו, והמשרד נאלץ בשנה האחרונה לפטר חלק ניכר מעובדיו. נוסף על כך, גם בתחום הקריאטיבי נאלץ המשרד להתמודד עם טוויסט מאתגר בעלילה, כאשר רז מאסינג, מנהל הקריאטיב המוערך של המשרד, פרש לצורך משרה של מנהל קריאטיב בחברת וויקס.

AM:PM נמצאת בבעלות קבוצת דור אלון. הרשת מונה 47 סניפים והיא הרשת השישית בגודלה בישראל.  מ-AM:PM נמסר בתגובה: "בינתיים אנחנו עובדים עם משרד הפרסום גרייט".