לאחר כמעט 30 שנה כמנכ"ל: נטו דואגת לשמר את עמי גולדין עם מניות בשווי כ-6 מיליון שקל

מתחילת 2011 גולדין מספק את שירותיו כמנכ"ל נטו אחזקות דרך חברה פרטית שבבעלותו • עתה, רטרואקטיבית מתחילת יוני האחרון, הוא ייתן את שירותיו לנטו בהתאם ל"הסכם העסקה", שבמסגרתו "יחולו יחסי עבודה" בין הצדדים

עמי גולדין (משמאל) לצד דודי עזרא, בעלי נטו, בצילום משנות ה־90 / צילום: הראל סטנטון
עמי גולדין (משמאל) לצד דודי עזרא, בעלי נטו, בצילום משנות ה־90 / צילום: הראל סטנטון

חברת המזון נטו אחזקות, שנמצאת בשליטת דודי עזרא, משדרגת את תנאי ההעסקה של המנכ"ל הוותיק, עמי גולדין, כשהיא הופכת אותו לעובד החברה. במסגרת ההסכם החדש יקבל גולדין חבילה של 1.2% ממניות החברה בשווי שוק של כ-6 מיליון שקל, לצד העלאה בשכרו.

מדיניות התגמול החדשה צפויה לעלות לאישור האספה הכללית של בעלי מניות נטו בסוף אוגוסט. בנימוקים שמפרטים ועדת התגמול ודירקטוריון נטו באשר לעדכון התגמול לגולדין, נכתב כי "בתיקון המדיניות התחשבנו בצורך לתת מענה להתמודדות עם גיוס ושימור מנהלים ואנשי מקצוע מובילים, אל מול חברות אחרות הפועלות בתחום פעילותה של החברה. כמו כן, לאפשרות של החברה לקבוע תנאי תגמול אטרקטיביים לנושאי משרה מכהנים ולמועמדים עתידיים לתפקידים בכירים בה". באשר לנימוק זה, ראוי לציין כי גולדין, בן ה-67, מכהן כדירקטור ומנכ"ל נטו זה 28 שנים - מאז סוף 1991.

עם קדנציה של קרוב לשלושה עשורים, גולדין נחשב לאחד המנכ״לים השכירים הוותיקים בשוק ההון, ובענף המזון בפרט, והוא נתפס כמנהל מוערך וכאיש אמונו של בעל השליטה עזרא. 

בחברה מדגישים עוד כי "עדכון מדיניות התגמול באמצעות הוספת אפשרות לתגמול הוני, מסייע בקידום מטרות החברה, תוכנית העבודה שלה וראייתה לטווח הארוך, וכן לעידוד זהות האינטרסים של המנכ"ל עם החברה, באמצעות שיתופו ברווח כתוצאה מעליית מחיר המניה של החברה". הנימוק להענקת המניות החסומות היה "רצון לתגמל את המנכ"ל על הגדלת שווי החברה לאורך זמן", כמו גם "ליצור תמריץ לגולדין להמשיך לכהן בחברה למשך תקופה משמעותית".

נטו אחזקות , הנסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כמעט חצי מיליארד שקל, משנה את אופן התקשרות עם גולדין לאחר כמעט עשור שהיה בעלי "חברת ארנק". על פי דיווח החברה לבורסה, מתחילת 2011 גולדין מספק את שירותיו כמנכ"ל דרך חברה פרטית שבבעלותו. עתה, רטרואקטיבית מתחילת יוני האחרון, הוא ייתן את שירותיו לנטו במסגרת "הסכם העסקה", שבמסגרתו "יחולו יחסי עבודה" בין הצדדים. 

במסגרת זו מספקת לו החברה העלאת שכר קלה, מדמי ניהול חודשיים של כ-91.5 אלף שקל בחודש, לשכר חודשי ברוטו בהיקף של 95 אלף שקל. מדובר במשכורת ברוטו שנתית בסיסית בהיקף של 1.14 מיליון שקל, לא כולל עלויות מעסיק ומענקים. 

לצד זאת יקבל גולדין 45 אלף מניות חסומות של נטו, בשווי שוק של כ-6 מיליון שקל,  שעלותן לחברה עומדת על כ-3.44 מיליון שקל. בתוספת שכר של 1.24 מיליון שקל (במונחי עלות) והוצאות החזקת רכב וטלפון, עלות השכר השנתית של גולדין תעמוד על כ-4.76 מיליון שקל. מדובר בעלייה לא זניחה בעלות העסקתו של גולדין, שב-2019 עמדה על 1.17 מיליון שקל "בלבד".

באשר לרכיב המניות החסומות שיקבל גולדין: מדובר ב-1.2% מהון המניות של החברה. על פי הפירוט של החברה בזימון לאסיפה הכללית לאישור תנאי ההתקשרות, המניות החסומות יוענקו לגולדין "ללא תמורה או תשלום בגינן", כשהן "יבשילו, לאורך שלוש שנים ממועד אישור הדירקטוריון, מידי רבעון, ב-12 מנות שוות". עוד נציין כי במקרה שגולדין יעזוב את החברה קודם למועד הבשלת כל המניות החסומות, תואץ זכותו למניות אלה, "וכל המניות החסומות שהוקצו, יובשלו במועד סיום יחסי העבודה בין החברה לבין גולדין והכול בכפוף להוראות החסימה לפי כל דין".

בשנה שעברה עלה שמו של גולדין כמעורב לכאורה בפרשה של שימוש במידע פנים שנחקרה על ידי רשות ניירות ערך. במסגרת הפרשה נטען כי גולדין, ששימש בעבר דירקטור בחברת המימון החוץ-בנקאי אחים נאוי, העביר לאיש העסקים אילן שבע מידע פנים על כך שאחים נאוי עתידה לבטל את מדיניות חלוקת הדיבידנדים שלה. שבע היה באותו זמן שותפה של נטו בחברת שיווק הפירות והירקות ביכורי השדה (שבה שימש גולדין יו"ר).