רוזנברג: זמנו אותי לפגישה ואשיב לכל שאלות דירקטוריון אל על

דירקטוריון אל על הפנה בעבר לרוזנברג במכתב שבו הוא מפקפק ברצינותו וביכולת שלו לרכוש את אל על, כשהוא מטיל ספק בכך שהוא הקונה האמיתי ולא אביו, תושב ארה"ב, איש העסקים קני רוזנברג

מטוס אל על / צילום: יואב יערי
מטוס אל על / צילום: יואב יערי

בא כוחו של אלי רוזנברג, שהגיש הצעה לרכוש את אל על, בפנייה לדירקטוריון אל על: זמנו את רוזנברג לפגישה מיידית וקבלו תשובה ברורה לכל שאלה. ההזמנה הגיעה במסגרת מענה למכתבו של עוה"ד דורי קלגסבלד, שהגיב בשם דירקטוריון אל על לרוזנברג במכתב שבו הוא מפקפק ברצינותו וביכולת שלו לרכוש את אל על, כשהוא מטיל ספק בכך שהוא הקונה האמיתי ולא אביו, תושב ארה"ב, איש העסקים קני רוזנברג.

המכתב שהשיב רוזנברג הבן באמצעות בא כוחו, עוה"ד עדי זלצמן ממשרד שיבולת, מציע לאפשר לרוזנברג להשיב ל"כל אי בהירות שכביכול עולה מהצעתנו". עוד מזכיר כי "הצעתנו להזרמה מידית של 75 מיליון דולר כנגד הקצאה של 44.99% הינה לא תלויה ולא מותנית בשום דבר". במכתב לא הגיבו לגופן של טענות.

כרגע נזכיר כי כל הצעה שתהיה לרכישת אל על מותנית באישור של רשות החברות - וזה לא התקבל בינתיים. ברשות ממתינים להתייחסות של כמה גורמים ולאור התשובות תיערך בחינה משפטית. ובינתיים הצדדים מחליפים מכתבים.

עוה"ד קלגסבלד כאמור מתח ביקורת בשם דירקטוריון אל על ההצעה שהועברה לרכישת החברה ללא מצגים. "מכתבתך מעורר שורה של שאלות וקשיים שעד שלא ייענו באופן ברור וחד משמעי לא יתאפשר להשיב לפנייתך", כך בפתח המכתב. ראשית נמתחת ביקורת על היות ההצעה "בלתי חוזרת" ועל רכישה "ללא מצגים", כאשר בהצעה, טוען דירקטוריון אל על, מסייג הקונה את הצעתו בהתאם לדיווחים שפרסמה אל על. "מכתבך המתיימר להציע הצעה 'ללא מצגים' מכניס ב'דלת האחורית' שורה של מצגים שכלל לא ברור מה הם ומה נפקותם".

במכתב מטעמה של אל על מתייחס בא כוחה לזהות הקונה "באמת ובתמים" שהוא זר (הכוונה לאביו של אלי רוזנברג, מ' ר' ח') שלכך "יש משמעות מרחיקת לכת בגיבוש דעתו של דירקטוריון מרשתי". במכתב מטילים ספק בכך שתלמיד ישיבה בשנות ה-20 לחייו עומד מאחורי השקעה של 75 מיליון דולר. "השאלה אם 'המשקיע' הוא אכן המשקיע או משמש חזית בלבד לאביו (מר נפתלי רוזנברג) ו/או משפחתו ו/או קבוצת משקיעים זרה וכן אם כספי ההצעה הם כספים שלו או שהתקבלו כמתנה, כהלוואה או אחרת (שאז יש להבין את מקור הכספים)".

גם על הסכום שהופקד בנאמנות שמטרתו להביע רצינות כפי שנימק הקונה תוהה עוה"ד קלגסבלד, "האם אכן הופקד הסכום ומה משמעות הטענה כי מדובר בהפקדה שמטרתה הוכחת רצינות, האם משמעותה של הוכחת רצינות זו הינה שאם המשקיע לא ישלים את העסקה הסכום יחולט על ידי אל על?". את ההצעה סיכם כ"לא מעשית" גם בהיבט לוח הזמנית שהציב לאל על, כלומר עד לסוף אוגוסט לאור משך ההליכים הנדרשים במידה וההצעה תתקבל. "אם תשיב למכתבי באופן שיאפשר לדון בהצעתך כ'הצעה בלתי חוזרת' 'ללא מצגים' של 'ישראלי' בעל מימון עצמי וזאת בפרק זמן הולם, מרשתי תדון בהצעה לגופה".

במכתב המענה מתייחס בא כוחו של רוזנברג למצבה של אל על אולם לא מספק מענה לשאלות שהוצגו בפניו, תשובות ירצו להציג בפגישה כאמור. "ובשים לב לדיווחים הפומביים ולפרסומים מהימים האחרונים בנושאים שונים הנוגעים לאל על אנו סבורים שמחובת דירקטוריון אל על לקדם מידית את המהלך המוצע על ידי מרשינו להצלת אל על".

בפגישה מבקשים לאפשר לרוזנברג להשיב לקונה המיועד על השאלות "בלב פתוח ובנפש חפצה וקבלת מענה לכל שאלה הנוגעת לעסקה המוצעת יסירו כל חשש כאילו מדובר בהצעה "חוזרת". בכך ניתן יהיה להתגבר על כל קושי באופן המהיר ביותר. הדבר יביא להזרמה מידית על ידי המשקיע לאל על סך של 75 מיליון דולר".