נתניהו מתייחס לראשונה לאלימות בהפגנות ולמיצב הסעודה האחרונה

"אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא", כתב ראש הממשלה בדף הפייסבוק שלו • עם זאת, נתניהו הדגיש כי גם אין מקום להסתה ואיומי רצח נגדו ונגד בני משפחתו "כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לראשונה לאלימות כלפי מפגינים אמש (ג') בת"א, תוך שהוא מציין שגם את האיומים האישיים נגדו יש לגנות ולסקר.

נתניהו ציין כי מתקיימת חקירה בנוגע לאירוע בת"א, בו הכו קבוצה של אנשים אלימים את המפגינים נגד רה"מ. "אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו.

נתניהו הדגיש כי גם אין מקום להסתה ואיומי רצח נגדו ונגד בני משפחתו "כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב". נתניהו התייחס בכך למיצב הסעודה האחרונה של האמן איתי זלאיט שהציג את נתניהו אל מול שולחן עמוס כיבודים, כאשר עוגה בצורת דגל ישראל נמצאת בפניו.

עוד אמר נתניהו כי "לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום - לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים - התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך".

יצוין שנושא הפגיעה של השוטר וגם האדם שנעצר מול בית ראש הממשלה סוקרו בהרחבה בכל כלי התקשורת.

בנוסף האשים נתניהו את יאיר לפיד ואהוד ברק: "יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק, אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית. אני מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא. בערב תשעה באב אני קורא לכולם להוריד את גובה הלהבות ולשמור על הסדר הציבורי".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברי נתניהו: "האלימות והדם שנשפך אתמול בתל אביב הם על הידיים של ביבי והשליחים שלו. מי שזורע הסתה יקבל דם. מי שקורא למפגינים מפיצי מחלות, ומסית נגד אזרחים שמפגינים נגדו, מוביל את ישראל למלחמת אחים. אנחנו ערב ט' באב והבעיה הגדולה שלנו היא שגדול מחרחרי השנאה בישראל יושב בלשכת ראש הממשלה".

לפיד הוסיף כי "נתניהו, גמרנו לפחד ממך. כן, אני מעודד את המפגינים. כן, האנשים של יש עתיד הם חלק מההפגנות. כן, אנחנו נמשיך להלחם בשנאה ובארס שאתה מפזר סביבך עד שנוציא אותך מבלפור".