בבילון מגייסת כ-28 מיליון שקל בהנחה של 13% על מחיר המניה

בהנפקה השתתפו הפניקס, קרן נוקד וגופים נוספים, לצד יו"ר החברה אריק פינטו והמנכ"ל שי אוזון

אריק פינטו/  צילום:  איל יצהר
אריק פינטו/ צילום: איל יצהר

חברת בבילון, ששינתה לאחרונה את תחום הפעילות שלה והחלה להתמקד בתחום ה-IT (מערכות מידע), מגייסת 27.7 מיליון שקל מגופים מוסדיים, קרנות גידור ונושאי משרה בחברה. ההנפקה מתבצעת לפי מחיר של 2.8 שקל למניה, דיסקאונט של כ-13% בהשוואה למחיר המניה בנעילה אתמול. את ההנפקה ליוו פועלים IBI.

היום נסחרת מניית בבילון  בירידות, אך מתחילת השנה היא רושמת תשואה חיובית של 51%. המניות שהונפקו מהוות כ-16% מהון המניות של החברה וכ-14.5% בדילול מלא. שווי השוק של בבילון הוא 168 מיליון שקל ובעלת השליטה בה היא קרן אלפא (32.8%).

בסוף 2019 היו לחברה בקופה 51.8 מיליון שקל במזומנים ושווי מזומנים. דוחות המחצית הראשונה של 2020 טרם פורסמו.

הגופים הבולטים שרכשו מניות בהנפקה הם הפניקס, קרן נוקד וספרה. אריק פינטו, יו"ר החברה ומי שכיהן בעבר כמנכ"ל בנק הפועלים, רכש במסגרת ההנפקה מניות בתמורה למיליון שקל, ושי אוזון, מנכ"ל בבילון (שבעבר ניהל את חברת ה-IT וואן טכנולוגיות) רכש מניות ב-1.1 מיליון שקל. גם סמנכ"ל הכספים נעם זיו השתתף בהנפקה ורכש מניות תמורת 280 אלף שקל.

אוזון מסר היום כי "ההנפקה היא הבעת אמון של שוק ההון הן באסטרטגיית הפעילות של בבילון והן בבכירי החברה המובילים את השינוי. תוספת המזומן לקופת החברה תוכל לאפשר לנו להמשיך בתהליך רכישת חברות במטרה להגשים את החזון להקמת הדור החדש של חברות ה-IT״.